Noize Radio 93.5
You are here:  / Hi Tech / Φρίντριχσαφεν έκθεση AERO 2016

Φρίντριχσαφεν έκθεση AERO 2016

606 εταιρίες από 35 χώρες, 33.000 επισκέπτες και 600 δημοσιογράφοι από όλο τον κόσμο βρέθηκαν το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε στο Φρίντριχσαφεν, για την 24η έκθεση AERO. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή διοργάνωση που έχει να κάνει με την αεροπορία. Εταιρίες από όλο τον κόσμο συγκεντρώθηκαν λοιπόν στις όχθες της λίμνης Κόνστανς για να παρουσιάσουν τα τελευταία προϊόντα και υπηρεσίες που έχουν φτιάξει, από ελικόπτερα και τζετ, μέχρι ανεμόπτερα και ηλεκτρικές συσκευές.

Και δεν ήταν μόνο αυτά. Λανσαρίστηκαν αλεξίπτωτα που δεν προορίζονται για τον κάθε επιβάτη, αλλά για το αεροπλάνο, κάτι που δεν γίνεται για πρώτη φορά, αλλά πλέον αποτελεί κυρίαρχη τάση. Το συγκεκριμένο σύστημα τοποθετήθηκε στο business jet της Cirrus Aircraft, που ονομάζεται Vision SF50. Αναμένεται να πάρει έγκριση να ξεκινήσει πτήσεις, μέσα στο 2016:

«Το αλεξίπτωτο που υπάρχει σ’ αυτό το αεροπλάνο, ονομάζεται CAPS. Έχουμε ένα αλεξίπτωτο σε όλα τα αεροπλάνα που φτιάξαμε, και στα 6.300. Εάν ο πιλότος βρεθεί σε επείγουσα κατάσταση, όταν δεν υπάρχουν άλλες λύσεις, οποιοσδήποτε στο αεροπλάνο μπορεί να τραβήξει το μοχλό και το αεροπλάνο να προσγειωθεί με τη βοήθεια του αλεξίπτωτου» εξήγησε ο Τοντ Σίμονς, από την εταιρία Cirrus Aircraft.

Τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη πρωταγωνίστησαν στο σαλόνι του Φρίντριχσαφεν. Ο εσωτερικός χώρος πτήσεων με τα αγωνιστικά drone έλκυσαν κυρίως τις νεότερες ηλικίες. Μάλιστα με τα γυαλιά που υπήρχαν μπορούσες να δεις τα πάντα, σαν να τα πιλόταρες ο ίδιος.

Η αγάπη των επισκεπτών για τα drone αυξάνεται κάθε χρόνο. Σήμερα κυκλοφορούν πάνω από τρία εκατομμύρια στην Ευρώπη. Το θέμα είναι όμως οι ασφαλείς συνθήκες πτήσης και ο τρόπος χρήσης τους, όπως επισημαίνει ο Ούβε Νόρτμαν, διευθύνων σύμβουλος της UAV DACH, την ένωσης μη επανδρωμένων αεροπορικών συστημάτων της Γερμανίας:

«Δεν υπάρχουν νόμιμοι περιορισμοί. Η χρήση είναι παρόμοια με ό,τι ισχύει για τα αεροπλάνα μοντελισμού. Δεν υπάρχουν κανόνες για drone κάτω από πέντε κιλά. Αυτό σημαίνει ότι όποιος αγοράζει ένα αεροπλάνο σαν αυτό από το ίντερνετ ή από ένα μαγαζί, μπορεί να το βγάλει από τη συσκευασία, να το βάλει μπροστά και να το λειτουργήσει, χωρίς καν να ξέρει τι κάνει.

Οι πιλότοι αυτών των drone πρέπει να μάθουν τι κάνουν, να γνωρίζουν τις ευθύνες και τους κινδύνους. Αυτό θα είναι μόνο δυνατόν, μέσα από εξειδικευμένη εκπαίδευση, η οποία δεν υπάρχει ακόμη. Δεν υπάρχουν κανονισμοί για άδειες, δεν υπάρχουν σχολές στα κλαμπ, εκτός από τις ενώσεις μοντελιστών, όπου τα μέλη μαθαίνουν το ένα στο άλλο και κερδίζουν αυτό που λέμε γνώσεις αεροπλοΐας».

Όλοι πρέπει να μπορούν να πετάξουν, ακόμη και τα άτομα με αναπηρίες. Αυτό γίνεται δυνατό, μέσα από τροποποιήσεις που γίνονται για να μπορούν οι άνθρωποι αυτοί να πιλοτάρουν από αεροπλάνα μέχρι αλεξίπτωτα πλαγιάς. Ο Μίκαελ Άμτμαν είναι ο πρόεδρος της λέσχης «Die Rolli Flieger», που αποτελείται από ανάπηρα άτομα:

«Οι χειριστές αλεξίπτωτων πλαγιάς με κινητικές δυσκολίες, όπως είμαι κι εγώ, χρειάζονται μια ειδική αναπηρική καρέκλα με ένα σύστημα αναρτήσεων και μεγάλων ροδών, έτσι ώστε να μπορούν να απογειωθούν και να προσγειωθούν σε ένα ανώμαλο έδαφος».

Με το σλόγκαν «Γίνε πιλότος» η έκθεση έχει σκοπό να παρακινήσει κόσμο να γίνει η επόμενη γενιά πιλότων. Προσπαθεί να αναδείξει όλες τις προοπτικές που έχει το συγκεκριμένο επάγγελμα, αλλά και τις σκληρές απαιτήσεις που είναι αναγκαίες για να μπορέσει κάποιος να γίνει πιλότος.

πηγη: euronews.com