Μετ’ εμποδίων το Ψηφιακό Δωμάτιο του ΕΦΚΑ

met empodion psifiako domatio efka

Από την έντυπη έκδοση

Του Βασίλη Αγγελόπουλου
[email protected]

Προβλήματα λειτουργίας εντοπίστηκαν από τη διοίκηση του ΕΦΚΑ στη λειτουργία του Ψηφιακού Δωματίου Επικοινωνίας, που αποτέλεσε άλλη μια παρέμβαση για να διευκολυνθεί η διαδικασία απονομής των συντάξεων.

Το γεγονός ότι κατά τις πρώτες τρεις εβδομάδες λειτουργίας του νέου μοντέλου καταγράφηκαν πολλά ερωτήματα από εν αναμονή συνταξιούχους, τα οποία έμειναν αναπάντητα από τους εργαζόμενους, δεν πέρασε απαρατήρητο. Έτσι, εστάλη εσωτερικό έγγραφο από τη Γενική Διεύθυνση Συντάξεων του Φορέα, όπου σε αυστηρό τόνο ζητείται από τους υπαλλήλους να προχωρήσουν σε άμεση χρήση της νέας ηλεκτρονικής υπηρεσίας.

Μάλιστα, για να υπάρξει εύρυθμη λειτουργία του εν λόγω καινούργιου ψηφιακού εργαλείου, που στοχεύει στην γρήγορη, αποτελεσματική και αμφίδρομη επικοινωνία μεταξύ των υπαλλήλων του ΕΦΚΑ και των πολιτών που περιμένουν καρτερικά επί σειρά μηνών ή ακόμα και ετών για να λάβουν την σύνταξή τους, έγιναν οι ακόλουθες αυστηρές συστάσεις:

– Να γίνεται άμεσα χρήση της υπηρεσίας και να εισέρχονται καθημερινά οι υπάλληλοι στη συγκεκριμένη εφαρμογή από την έναρξη του ωραρίου τους, ώστε να παρακολουθούν κάθε νέο μήνυμα.
– Να απαντούν οι υπάλληλοι το συντομότερο δυνατό στα ερωτήματα και στις διευκρινίσεις που ζητούνται.
– Να χρησιμοποιούν εφεξής οι υπάλληλοι το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας ως μόνο μέσο επαφής με τους εν αναμονή συνταξιούχους. Μέσω αυτής της διαδικασίας να καταφέρουν να τους προτρέπουν να αποστέλλουν ηλεκτρονικά κάθε αναγκαίο έγγραφο προκειμένου να περιοριστεί η ταλαιπωρία και η «χαρτούρα».

Οι υπηρεσίες του 1555

Επίσης, στο ίδιο εσωτερικό έγγραφο έγινε γνωστό στους υπαλλήλους του ΕΦΚΑ ότι οι υπηρεσίες του 1555 θα έχουν στην αρμοδιότητά τους την απάντηση σε ερωτήματα ρουτίνας που υποβάλλονται μέσα από το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας. Για τον λόγο αυτό έχει ήδη σχεδιαστεί η καταγραφή των συχνών ερωτήσεων που υποβάλλονται από την πλευρά των εν αναμονή συνταξιούχων, καθώς και η αποστολή αντίστοιχων κωδικοποιημένων απαντήσεων από αυτό.

Δείτε επίσης  Μεταμόρφωση για τα Νεώρια στον ενετικό λιμένα του Ηρακλείου

Βασική καινοτομία είναι ότι επιτρέπεται εφεξής η απευθείας ψηφιακή επαφή του ασφαλισμένου που έχει υποβάλει αίτημα συνταξιοδότησης και του υπαλλήλου που έχει αναλάβει την έκδοση της σύνταξής του. Παράλληλα, η νέα αυτή υπηρεσία έρχεται να αντικαταστήσει τρεις τρόπους επικοινωνίας που δημιουργούσαν ταλαιπωρία στους πολίτες και σημαντικές καθυστερήσεις στη διαδικασία απονομής. Αυτοί είναι οι εξής:

– Την αλληλογραφία μέσω ταχυδρομείου, όπου ο e-ΕΦΚΑ ζητούσε επιπλέον έγγραφα για να προχωρήσει το αίτημα συνταξιοδότησης.
– Την επίσκεψη του ασφαλισμένου στα τοπικά υποκαταστήματα για την προσκόμιση των απαραίτητων εγγράφων.
– Την τηλεφωνική επικοινωνία για διευκρινίσεις και ερωτήματα.

Oικονομία χρόνου

Με το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας ο ασφαλισμένος εκτιμήθηκε ότι θα μπορεί να λαμβάνει γρηγορότερα τη σύνταξή του, καθώς ο στόχος είναι να μειώνεται στο ελάχιστο ο χρόνος που απαιτείται για την προσκόμιση επιπλέον εγγράφων. Πρόθεση του υπουργείου Εργασίας, αλλά και της διοίκησης του ΕΦΚΑ είναι να καταργηθούν χιλιάδες επισκέψεις στα υποκαταστήματα, καθώς και ένας μεγάλος όγκος αλληλογραφίας μεταξύ εισηγητή και ασφαλισμένου. Όμως από τις πρώτες ημέρες λειτουργίας του Ψηφιακού Δωματίου φαίνεται ότι υπήρξε πρόβλημα ανταπόκρισης των υπαλλήλων στις νέες απαιτήσεις που προέκυψαν. Πιο αναλυτικά, με τη νέα υπηρεσία:

– Όλη η επικοινωνία μεταξύ του εν αναμονή συνταξιούχου και του υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ που έχει αναλάβει την έκδοση της σύνταξής του γίνεται αποκλειστικά ψηφιακά και μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις διά τηλεφώνου. Η πλατφόρμα βασίζεται στη λογική της αμφίδρομης επικοινωνίας.
– Ο υπάλληλος μπορεί να ζητήσει ηλεκτρονικά επιπλέον δικαιολογητικά από τον ασφαλισμένο και ο τελευταίος να ενημερωθεί για την εξέλιξη αυτή λαμβάνοντας μήνυμα στο ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο (e-mail). Ο e-ΕΦΚΑ διαθέτει πλέον το 95% των e-mails των εν αναμονή συνταξιούχων. Στη συνέχεια μέσω της πλατφόρμας θα μπορεί να τα επισυνάπτει και να τα αποστέλλει ηλεκτρονικά στον e-ΕΦΚΑ με καταγεγραμμένη την ημέρα και ώρα αποστολής τους.
– Παράλληλα, μέσα από την πλατφόρμα ο ασφαλισμένος μπορεί να δει σε πραγματικό χρόνο την πορεία του αιτήματος συνταξιο- δότησής του.

Δείτε επίσης  Αργυρούπολη: Ληστεία με απειλή χειροβομβίδας σε υποκατάστημα τράπεζας

Η νέα υπηρεσία είναι προσβάσιμη μέσα από την ιστοσελίδα του e-ΕΦΚΑ (https://www.efka.gov.gr/el/ psephiako-domatio-epikoinonias) και την ενιαία δικτυακή πύλη του Δημοσίου www.Gov.gr.

Πηγή