Κερδίζει έδαφος η αγορά του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου – Τι προτιμούν οι καταναλωτές

Κερδίζει έδαφος η αγορά του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου – Τι προτιμούν οι καταναλωτές

kerdizei edafos iagora metaxeirismenou autokinitou ti protimoun katanalotes

Του Φάνη Ζώη
[email protected] 

Η εγγυημένη πιστοποίηση της κατάστασης ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, αλλά και η επιστροφή χρημάτων σε περίπτωση on line αγοράς, κερδίζουν συνεχώς έδαφος στην αγορά του αυτοκινήτου, με τις αντιπροσωπείες να διευρύνουν όλο και περισσότερο το συγκεκριμένο τμήμα.

Τα παραπάνω προκύπτουν από έρευνα που διεξήγαγε εταιρεία που δραστηριοποιείται στο χώρο, σύμφωνα με τα ευρήματα της όποιας το 43,5% των ερωτηθέντων καταναλωτών εμπιστεύεται περισσότερο τις Επίσημες Αντιπροσωπείες που διαθέτουν και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, ενώ δεύτεροι έρχονται οι ιδιώτες με 31,5%, καθώς όλο και περισσότεροι έμποροι και μάντρες αμφιβόλου ποιότητας εισέρχονται στην αγορά μεταχειρισμένων οχημάτων.

 Γεγονός είναι ότι, η μειωμένη παραγωγή καινούργιων αυτοκινήτων και η παγκόσμια κρίση της εφοδιαστικής αλυσίδας, σε συνδυασμό με τον αυξανόμενο πληθωρισμό, έχουν συμβάλλει στην αύξηση ενδιαφέροντος στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Συγκεκριμένα για τους Έλληνες, η εύρεση ενός αξιόπιστου μεταχειρισμένου αυτοκινήτου είναι δύσκολη υπόθεση – μάλιστα, για την πλειοψηφία των Ελλήνων, το αυτοκίνητο πέρα από ένα μέσο μεταφοράς, καθορίζει επίσης την κοινωνική τους κατάσταση.

 Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 56,8% έχει απλά μία γενική ιδέα για το είδος αυτοκινήτου που ψάχνει, ωστόσο δεν μένει προσκολλημένο σε συγκεκριμένες μάρκες, σε αντίθεση με το 38,8% που είναι πλήρως συνειδητοποιημένο σχετικά με τις ανάγκες του και το ιδανικό αυτοκίνητο που θα τις καλύψει.

Επίσης, σύμφωνα με την έρευνα, το κύρος της μάρκας/μοντέλου κατέχει τα ηνία των απαντήσεων, για να ακολουθήσει η αξιοπιστία του οχήματος και η οικονομία στα καύσιμα. Εντύπωση προκαλεί ότι χαρακτηριστικά όπως ο eco-friendly χαρακτήρας, η εσωτερική και εξωτερική εμφάνιση και η χωρητικότητα είναι λιγότερο σημαντικά για τις προτιμήσεις των καταναλωτών.

Δείτε επίσης  Περιοδικό Time : Η ελληνική πόλη, ανάμεσα στους 50 καλύτερους προορισμούς για το 2022

 Αν υπάρχει ένα κομβικό σημείο, στην διαδικασία αγοράς, το 27% υπέδειξε πως το Test drive του αυτοκινήτου συντελεί καθοριστικά στην τελική απόφαση. Ακολουθούν η αξιοπιστία και διαφάνεια του πωλητή, η αναλυτική οικονομική προσφορά και η επέκταση εγγύησης και των παροχών που καλύπτει.

Μεγάλο ενδιαφέρον προκαλεί το εύρημα που υποδεικνύει ότι 15% των Ελλήνων δηλώνει πρόθυμο να αγοράσει αυτοκίνητο online – μία τάση που γίνεται όλο και πιο ξεκάθαρη τα τελευταία χρόνια. Συγκεκριμένα, το 31% του δείγματος θα αγόραζε online εάν είχε το δικαίωμα πλήρους επιστροφής χρημάτων, ενώ το 11,5% απαιτεί πιστοποίηση της κατάστασης του αυτοκινήτου για να έχει μία πολύ καθαρή εικόνα του οχήματος.

Πάντως η ανασφάλεια που έχουν δημιουργήσει τα προηγούμενα χρόνια οι έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στους αγοραστές, συνεχίζει να επηρεάζει την διαδικασία επιλογής ακόμη και σήμερα. Η κατάσταση του αυτοκινήτου, το ιστορικό του και τα πραγματικά χιλιόμετρα που έχει διανύσει, είναι τα κύρια θέματα που απασχολούν τους αγοραστές και έχουν δημιουργήσει αναξιοπιστία απέναντι στους εμπόρους του κλάδου.

Πηγή