Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Από τη φετινή θερινή σεζόν που ανοίγει, οι επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου (tour operators, hoteliers κ.ά.) έχουν τη δυνατότητα αξιοποίησης ενός πολύτιμου εργαλείου δημιουργίας ταξιδιωτικών προτάσεων – οικονομικών προσφορών που προσφέρει η πλατφόρμα Travel2Fit.
Η πιλοτική εφαρμογή της πλατφόρμας Travel2Fit ξεκίνησε -όπως έχει ήδη αναφέρει η «Ν»- τον Σεπτέμβριο του 2020 και αναπτύχθηκε πιο δυναμικά κατά την περσινή σεζόν. Φέτος, ούσα σε πλήρη ανάπτυξη, η Travel2Fit προσδοκά να βελτιώσει ολιστικά την προσφερόμενη ταξιδιωτική εμπειρία που παρέχει ο τουριστικός κλάδος σε εγχώριους και ξένους επισκέπτες.
H πλατφόρμα Travel2Fit απευθύνεται αμιγώς σε επαγγελματίες του κλάδου: travel agents, ξενοδόχους, tour operators κ.ά. Η βασική φιλοσοφία του καινοτόμου εργαλείου είναι να αυτοματοποιήσει τμήματα της ροής εργασιών πώλησης ενός επαγγελματία του κλάδου, καθώς και να ενισχύσει την εμπειρία που παρέχει στους πελάτες του μέσα από ψηφιακές και εξατομικευμένες προτάσεις.
Ειδικότερα, η εξατομικευμένη οικονομική προσφορά παρουσιάζεται ως ένας ηλεκτρονικός σύνδεσμος, όπου ο ενδιαφερόμενος πελάτης έχει πρόσβαση σε όλες τις πληροφορίες και τις προσφορές που έχει να του προσφέρει ο επαγγελματίας που επέλεξε. Ο εν λόγω σύνδεσμος έχει «διαδραστικό» χαρακτήρα, αφού ο πελάτης μπορεί να τον επισκεφθεί στον χρόνο που αυτός επιθυμεί και να ενημερωθεί για όλες τις εναλλακτικές που του προτείνονται, ώστε να καταλήξει στη διαμόρφωση μιας τελικής πρότασης που τον ικανοποιεί.
«Μέσω της Travel2Fit δίνεται η δυνατότητα στον επαγγελματία να έχει πρόσβαση σε ένα ενιαίο σύστημα πώλησης και προώθησης ταξιδιωτικών προϊόντων χωρίς ρήτρα προμήθειας», αναφέρει στη «Ν» ο Σάββας Ρογκότης, εκ των τριών ιδρυτών της πλατφόρμας, προσθέτοντας ότι «η πλατφόρμα λειτουργεί με ένα ευέλικτο συνδρομητικό μοντέλο. Το κόστος συνδρομής διαμορφώνεται ανάλογα με το μέγεθος των επιχειρήσεων, ώστε να μπορεί να αξιοποιηθεί τόσο από μεγάλους tour operators όσο και από πολύ μικρές επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων. Η συνδρομή μπορεί να είναι μηνιαία ή ετήσια ή να προσαρμόζεται στις δυνατότητες κάθε επαγγελματία».
Για τον ξενοδοχειακό κλάδο, η ανάπτυξη άμεσης επαφής με τον πελάτη και η «απαγκίστρωση» από το κόστος προμήθειας που καταβάλλεται προς τρίτους παρόχους ηλεκτρονικών κρατήσεων είναι ανάμεσα στα πλεονεκτήματα της χρήσης της Travel2Fit.
Ταυτόχρονα, η καινοτόμος πλατφόρμα αποτελεί και μια «δεξαμενή» πολύτιμων data για τους επαγγελματίες, καθώς, όπως εξηγεί ο κ. Ρογκότης, «στην Travel2Fit έχουμε ένα περιβάλλον “dashboard”, στο οποίο περιλαμβάνονται όλα τα στοιχεία του κύκλου πώλησης, π.χ. πόσες αποστολές έγιναν και πού, πόσες προτάσεις προωθήθηκαν και ολοκληρώθηκαν και πόσες απορρίφθηκαν και γενικά δίνεται η δυνατότητα πρόσβασης σε μια διευρυμένη γκάμα ποιοτικών και ποσοτικών στατιστικών της ζήτησης για κάθε σεζόν».
Αξίζει να επισημανθεί ότι το εγχείρημα της Travel2Fit έχει ενταχθεί σε δύο ευρωπαϊκά προγράμματα: στο Reach του Horizon 2020, όπου η ελληνική εταιρεία επιλέχθηκε στις 33 πιο φιλόδοξες προτάσεις ανάμεσα σε ένα διευρυμένο πλαίσιο συμμετοχών από εταιρείες από πολλούς διαφορετικούς κλάδους, καθώς και στο DGI Tourism Erasmus+, πρόγραμμα που αφορά την εκπαίδευση επαγγελματιών του τουρισμού σε θέματα πράσινης και ψηφιακής ανάπτυξης.
Πολλαπλά οφέλη
Τα οφέλη από τη χρήση της πλατφόρμας Travel2Fit για τους ταξιδιωτικούς πράκτορες εστιάζονται στη μείωση του χρόνου δημιουργίας των προσφορών καθώς και της τελικής επίτευξης της πώλησης, όπως επίσης στη βελτίωση της συνολικής εμπειρίας που προσφέρεται στον πελάτη, η οποία ανταποκρίνεται πλήρως στον χρόνο που έχει επενδυθεί για κάθε εξατομικευμένη πρόταση. Παράλληλα, ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι η χρήση της πλατφόρμας δίνει τη δυνατότητα για μια no contact και paperless βιώσιμη προσέγγιση πώλησης, που πέρα από την εξοικονόμηση λειτουργικού κόστους έχει και περιβαλλοντικό και υγειονομικό όφελος.