Τα προκλητικά και ενίοτε αμφιλεγόμενα σχέδιά της καθόρισαν την πανκ αισθητική και η Βίβιαν Γουέστγουντ θα γινόταν μία από τις πιο διάσημες σχεδιάστριες μόδας της Βρετανίας
Η Βίβιαν Γουέστγουντ ήταν η σχεδιάστρια που διέγραψε μια τεράστια πορεία στη βιομηχανία της μόδας, αν και η ίδια προτιμούσε τον τίτλο της ακτιβίστριας.
Η punk Dame της βρετανικής μόδας, η οποία ήταν στο προσκήνιο της μόδας για, σχεδόν 60 χρόνια, χαρακτήρισε με τις δημιουργίες την υποκουλτούρα του punk (πανκ) και είχε την αποδοχή της βιομηχανίας, αν και η ίδια δεν υπέκυψε ποτέ στους κομφορμισμούς της μόδας.
Η Βίβιαν Γουέστγουντ έφυγε σήμερα από τη ζωή, σε ηλικία 81 ετών, όπως ανακοίνωσε η οικογένειά της με μια ανάρτηση στο Instagram.
«Η Vivienne Westwood πέθανε σήμερα, ειρηνικά και περιτριγυρισμένη από την οικογένειά της, στο Clapham, στο Νότιο Λονδίνο. Η Vivienne συνέχισε να κάνει τα πράγματα που αγαπούσε, μέχρι την τελευταία στιγμή, σχεδιάζοντας, δουλεύοντας πάνω στην τέχνη της, γράφοντας το βιβλίο της και αλλάζοντας τον κόσμο προς το καλύτερο. Έζησε μια καταπληκτική ζωή. Η καινοτομία που έφερε και ο αντίκτυπός της τα τελευταία 60 χρόνια ήταν τεράστια και θα συνεχιστούν και στο μέλλον», αναφέρει, μεταξύ άλλων, η ανακοίνωση.
Ο σύζυγός της και συνεργάτης της, Andreas Kronthaler, δήλωσε: «Θα συνεχίσω με τη Vivienne στην καρδιά μου. Δουλέψαμε μέχρι τέλους και μου έδωσε πολλά πράγματα να ασχοληθώ. Σε ευχαριστώ αγάπη μου».
Γεννημένη στο χωριό Tintwistle του Derbyshire το 1941, η οικογένεια της Γουέστγουντ μετακόμισε στο Λονδίνο το 1957, όπου φοίτησε στη Σχολή Καλών Τεχνών για ένα εξάμηνο. Αυτοδίδακτη σχεδιάστρια, χωρίς επίσημη εκπαίδευση στη μόδα, η Γουέστγουντ έμαθε πώς να φτιάχνει ρούχα ως έφηβη με πειραματισμούς πάνω σε πατρόν και σε μεταχειρισμένα ρούχα, που έβρισκε στις αγορές, προκειμένου να κατανοήσει το κόψιμο και τη δημιουργία τους.
Γνώρισε τον μάνατζερ συγκροτημάτων Malcolm McLaren τη δεκαετία του 1960, ενώ εργαζόταν ως δασκάλα σε δημοτικό σχολείο μετά τον χωρισμό της από τον πρώτο της σύζυγο, Derek Westwood. Το ζευγάρι άνοιξε ένα μικρό κατάστημα στην Kings Road στο Chelsea το 1971, το οποίο έγινε στέκι πολλών από τα συγκροτήματα που εξόπλιζε, συμπεριλαμβανομένων των Sex Pistols.
Τα προκλητικά και ενίοτε αμφιλεγόμενα σχέδιά της καθόρισαν την πανκ αισθητική και η Βίβιαν Γουέστγουντ θα γινόταν μία από τις πιο διάσημες σχεδιάστριες μόδας της Βρετανίας, συνδυάζοντας ιστορικές αναφορές, κλασική ραπτική και ρομαντικά διακοσμητικά στοιχεία με πιο σκληρά και ενίοτε ανοιχτά πολιτικά μηνύματα.
Η πρώτη επίδειξη της Γουέστγουντ στην πασαρέλα, το 1981, για τη συλλογή «Pirates», ήταν ένα σημαντικό βήμα για την πανκ επαναστάτρια να ξεχωρίσει στον κόσμο της μόδας. Πάντα προσπαθούσε να βρίσκει τρόπους να σοκάρει. Ο κορσές της «Άγαλμα της Ελευθερίας» το 1987 ξεκίνησε από την ίδια ως τάση να φορά κάποιος τα εσώρουχα ως εξωτερικά ρούχα.
Ακόμα και όταν η αυτοκρατορία σχεδιασμού της Westwood εξελίχθηκε σε μια επιχείρηση πολλών εκατομμυρίων λιρών, η σχεδιάστρια δεν έχασε ποτέ την ακτιβιστική της τάση. Το 1989 πόζαρε για το εξώφυλλο του περιοδικού «Tatler» ντυμένη ως Μάργκαρετ Θάτσερ, πάνω από μια λεζάντα που έγραφε: «Αυτή η γυναίκα ήταν κάποτε πανκ». Αργότερα δήλωσε στο «Dazed Digital» ότι «το κοστούμι που φορούσα το είχε παραγγείλει η Μάργκαρετ Θάτσερ από την Aquascutum, αλλά εκείνη το είχε ακυρώσει στη συνέχεια».
Από τις πρώτες της πανκ μέρες, η Westwood έκανε remix και αντέστρεψε εικόνες, που προέρχονται από τη βρετανική μοναρχία. Όταν της απονεμήθηκε το μετάλλιο του Τάγματος της Βρετανικής Αυτοκρατορίας το 1992, η σχεδιάστρια δέχτηκε την τιμή από τη βασίλισσα Ελισάβετ Β’ φορώντας ένα λιτό γκρι κοστούμι φούστα. Έξω από τα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ, έκανε μια περιστροφή στους φωτογράφους που την περίμεναν, αποκαλύπτοντας σε όλο τον κόσμο ότι δεν φορούσε εσώρουχα.
Η Βίβιαν Γουέστγουντ προσκλήθηκε ξανά το 2006 για να λάβει τον ακόμη πιο ευοίωνο τίτλο της «Dame Commander of the British Empire».
Στα μέσα της δεκαετίας του 2000, η Γουέστγουντ έστρεψε το πολιτικό της ενδιαφέρον στην κλιματική κρίση. Το 2007 δημοσίευσε ένα μανιφέστο στο οποίο έγραφε: «Έχουμε μια επιλογή: να γίνουμε πιο καλλιεργημένοι, άρα πιο ανθρώπινοι, ή να γίνουμε ένα αυτοκαταστροφικό ζώο, το θύμα της δικής μας εξυπνάδας (To be or not to be)».
Το 2015, οδήγησε ένα τανκ στο σπίτι του τότε πρωθυπουργού Ντέιβιντ Κάμερον σε μια διαμαρτυρία κατά του fracking (μέθοδος εξόρυξης πετρελαίου και αερίου). Ως χορτοφάγος, η Westwood άσκησε πιέσεις στη βρετανική κυβέρνηση για την απαγόρευση της λιανικής πώλησης γούνας μαζί με άλλους κορυφαίους σχεδιαστές όπως η Stella McCartney.
Πηγή: skai.gr
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.