Μια εταιρεία με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο ξεκίνησε δοκιμές με επαγωγικούς φορτιστές που είναι τοποθετημένοι σε οδόστρωμα και το οποίο μπορεί να φορτίζει ασύρματα τα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά παράλληλα θα μπορεί να λειτουργεί και ως φορτιστής σε θέση πάρκινγκ όπου ο οδηγός δεν θα χρειάζεται να χρησιμοποιήσει καλώδια.
Η δοκιμή γίνεται με στόλο δέκα Renault Zoe που φέρουν ειδικό κιτ το οποίο μπορεί να φορτίζει την μπαταρία καθώς το αυτοκίνητο βρίσκεται σε κίνηση ή είναι σταθμευμένο. Στις δοκιμές μετέχει η εταιρεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων Char.gy η οποία μεταξύ άλλων ανέπτυξε την τεχνολογία pad, η οποία είναι ικανή να φορτίζει ένα αυτοκίνητο καθώς αυτό βρίσκεται σε κίνηση. Το εγχείρημα ουσιαστικά θα δώσει λύση σε όλους όσοι θέλουν να έχουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο και δεν έχουν μέρος για να το φορτίζουν ή αυτούς που, ενώ το κυκλοφορούν, θέλουν να έχουν την ασφάλεια μιας φορτισμένης μπαταρίας. Επίσης η επιλογή περιλαμβάνει και φόρτιση σε θέσεις πάρκινγκ. Δεν υπάρχουν καλώδια φόρτισης και αυτό σημαίνει ότι δυνητικά δεν είναι επικίνδυνο για άλλους χρήστες του δρόμου ή του πεζοδρομίου.
Η εταιρεία λέει ότι η τεχνολογία, η οποία λειτουργεί μέσω μιας ηλεκτρικής επαγωγικής βάσης φόρτισης που είναι εγκατεστημένη στο έδαφος, έχει δοκιμαστεί και τα πρώτα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά. Τα μαξιλαράκια- φορτιστές έχουν αναπτυχθεί από το Πανεπιστήμιο του Warwick και από την εξειδικευμένη εταιρεία στην ασύρματη φόρτιση IPT Technology, χρησιμοποιώντας παρόμοια τεχνολογία με αυτήν που σήμερα χρησιμοποιείται για να φορτίζονται ορισμένα ηλεκτρικά λεωφορεία.
Στις δοκιμές χρησιμοποιούνται 10 Renault Zoe ιδιοκτησίας εταιρείας ενοικιάσεων και ενοικιάζονται στο κοινό έναντι μικρής αμοιβής για τη χρήση τους. Η πρώτη δοκιμή πραγματοποιείται αυτήν τη στιγμή στο Marlow στο Buckinghamshire, όπου έχει τοποθετηθεί ένας φορτιστής σε ειδικό χώρο στάθμευσης, ενώ πολύ σύντομα θα ακολουθήσουν άλλες εννέα τοποθεσίες γύρω από το Buckinghamshire.
Ήδη τα πρώτα δείγματα της έρευνας έχουν συγκεντρωθεί και αναλύονται από καθηγητές και φοιτητές του Open University. Βάσει των σχολίων που θα γίνουν από τους χρήστες, θα αποφασιστεί αν θα πρέπει να υπάρξουν βελτιώσεις στο εγχείρημα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ