Nissan Ariya e-4orce: Tαξιδιάρα ψυχή

Nissan Ariya e-4orce: Tαξιδιάρα ψυχή

Nissan Ariya το ηλεκτρικό SUV όπως πρέπει να είναι

Ταχύ όταν χρειαστεί, αποδοτικό σε κάθε περίπτωση, ικανό για μεγάλες αποστάσεις· και αμιγώς ηλεκτρικό, ταυτόχρονα. Η πραγματικότητα της επόμενης μέρας είναι εδώ, και ας μην το παραδεχόμαστε.

Το «e» στο e-4ORCE σημαίνει αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια. Το «4ORCE» αναφέρεται στη φυσική ισχύ και ενέργεια του οχήματος, με το «4» να αντιπροσωπεύει τον έλεγχο όλων των τροχών. Οι Ιάπωνες μηχανικοί του Nissan Ariya e-4orce συνδύασαν την τεχνογνωσία τους σε τρία βασικά στοιχεία: διαχείριση ηλεκτροκινητήρα, συστήματα τετρακίνησης και τεχνολογίες ελέγχου πλαισίου, για να «αποδώσουν» μια δυναμική ισορροπία στην καθημερινή χρήση.

Ένα τετρακίνητο Ariya, το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο crossover της Nissan, ταξίδεψε στην Ελλάδα στο πλαίσιο αξιολόγησής του για το Car Of The Year 2023, θεσμό στον οποίο το περιοδικό εκπροσωπείται αδιάλειπτα σαράντα χρόνια, και στη φετινή εκδοχή του οποίου το ιαπωνικό μοντέλο κατέλαβε τελικά την 3η θέση, πίσω από το VW ID. Buzz και τον νικητή, Jeep Avenger. Αμιγώς ηλεκτρικό το φετινό πόντιουμ, και κάτι σημαίνει όλο αυτό…

NISSAN_ARIYA

 

Πίσω στο Ariya, κατά τη δεκαπενθήμερη παραμονή του στην Ελλάδα «πέρασε πολλά». Καθημερινή μετακίνηση, φυσικά, αλλά και ταξίδι-αστραπή στην Τρίπολη και πέριξ της πρωτεύουσας του νομού Αρκαδίας, καθώς το δίκτυο φορτιστών στην περιοχή το επιτρέπει, αλλά και οι διαδρομές προσφέρονται για σύντομες εκδρομές.

Διάβασε επίσης: EV Concept Model eVX της Suzuki

Το Nissan Ariya ίσως και να καθυστέρησε να πατήσει στους δρόμους, δεδομένου ότι υπάρχει ανταγωνισμός που έχει προηγηθεί σημαντικά, ωστόσο η εικόνα του εντυπωσιάζει, έστω κι αν -φωτογραφικά τουλάχιστον- είναι γνωστή πάνω από δύο χρόνια. Το ότι είναι ηλεκτρικό «βγάζει μάτι», τόσο χάρη στον φουτουριστικό του σχεδιασμό όσο και λόγω της κλειστής τεράστιας μάσκας, που επιβεβαιώνει πως ό,τι βρίσκεται κάτω από το καπό δεν έχει ανάγκη ψύξης.

Ο Έλληνας παρατηρητής ρωτάει περί τίνος πρόκειται και αν εδώ έχουμε την ισχυρότερη έκδοση· αξίζει να ειπωθεί πως οι Ιάπωνες γι’ αυτή τους την απόπειρα στα ηλεκτρικά έχουν μια πλήρη γκάμα, που ξεκινάει από δικίνητες εκδόσεις με μπαταρία 63 kWh και 218 ίππους, με κόστος 52.900 ευρώ προ κρατικής επιδότησης. Και, ναι, το Ariya είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά, με χρόνο παράδοσης μεταξύ τριών και τεσσάρων μηνών.

Δείτε επίσης  Αυξήθηκε το ενδιαφέρον των Ελλήνων για τα αυτοκίνητα πόλης και τα μεγάλα SUV

Nissan Ariya: Τα SUV όπως τα ξέρουμε

Βασισμένο στη νέα σχεδιαστική κατεύθυνση της Nissan «Timeless Japanese Futurism», που θα καθορίζει τα προϊόντα της εταιρείας από εδώ και στο εξής, το Ariya διακρίνεται για την απλή αλλά δυναμική εικόνα του. Εξωτερικά, σημείο αναφοράς αποτελούν το κεκλιμένο τόξο της οροφής και τα στενά φωτιστικά, ενώ στη μάσκα σχήματος «V» φιλοξενείται πλήθος αισθητήρων που υποστηρίζουν το προηγμένο σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης ProPilot της Nissan. Με μήκος 4.595 χλστ., πλάτος 1.850 και ύψος 1.660 χλστ. (μεταξόνιο 2.775 χλστ.), το Ariya «πατάει» στην πλατφόρμα CMF-EV της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi, όπως και το Renault Megane E-Tech Electric από την πλευρά των Γάλλων.

Και αν ήδη η εικόνα εκτός αρκεί για να γυρίσουν τα βλέμματα πάνω του, είναι το ποιοτικό, έως και πολυτελές εσωτερικό που θα «κερδίσει» τον οδηγό και τους επιβάτες του από την πρώτη στιγμή. Μαλακά πλαστικά συνδυάζονται με δέρμα στο ταμπλό και στα πλαϊνά των μεγάλων θυρών και, πολύ περισσότερο, η αφθονία χώρου και στα πέντε καθίσματα (με επίπεδο δάπεδο), όπως και η συνολικά μινιμαλιστική εικόνα οργάνων και χειριστηρίων, αποκαλύπτουν ίσως την πιο πλήρη και σίγουρα πιο πολυτελή εμφάνιση εσωτερικού μέχρι σήμερα σε αυτοκίνητο του εργοστασίου.

Διάβασε επίσης: Οικιακό Wi-Fi: Πώς να παραμείνετε ασφαλείς

Μόλις λίγοι, αλλά ευτυχώς οι απαραίτητοι (σ.σ.: όπως αυτοί για τον κλιματισμό) φυσικοί διακόπτες έχουν βρει μία θέση στην κονσόλα, η οποία κατά βάση αποκαλύπτει έναν ψηφιακό κόσμο, αποτελούμενο από δύο οθόνες 12,3 ιντσών, για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων, αντίστοιχα. Το πλούσιο Evolve Plus Ariya που έχουμε στη διάθεσή μας διαθέτει επιπλέον ένα ευκρινές και ικανοποιητικά παραμετροποιήσιμο Head–up display, ηλιοροφή που αφήνει να διαχέεται επιπλέον φως στην έτσι κι αλλιώς ευήλια (χάρη στα μεγάλα πάνελ των θυρών) καμπίνα και -χάριν εντυπωσιασμού ίσως- ένα ηλεκτρικά συρόμενο υποβραχιόνιο, όπως και ηλεκτρικά αναδιπλούμενο ντουλάπι κάτω από την κεντρική οθόνη (επιπλέον του παραδοσιακού μπροστά από τον συνοδηγό).

Δείτε επίσης  Το ηλεκτρικό μέλλον της Volvo

NISSAN_ARIYA

Upper class

Έχοντας οδηγήσει τη βασική -από πλευράς μπαταρίας και ισχύος- προσθιοκίνητη έκδοση του Ariya στη Δανία και στην Πορτογαλία, εστιάζουμε κατευθείαν στο e-4ORCE, που αναγράφεται στην πόρτα του χώρου αποσκευών των 415 λίτρων. Το συγκεκριμένο Ariya με τους δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, ζυγίζει 2,2 τόνους, κάτι που σημαίνει ότι οι 306 ίπποι της ονομαστικής ιπποδύναμης… κρίνονται απαραίτητοι. Το «δωράκι» στην υπόθεση των τεχνικών χαρακτηριστικών είναι τα 600 Nm της ροπής που πηγάζει από τα δύο μοτέρ, η οποία κατανέμεται στους τέσσερις τροχούς με ρυθμό ακαριαίο, ήτοι σε 1/10.000ό του δευτερολέπτου.

Διάβασε επίσης: Ford Mustang Mach-E το muscle car που έσπασε τα ταμεία το 2022

Αν και η θεωρητική αυτονομία μάς «βγάζει» μέχρι την Τρίπολη, και ειδικότερα στην πλατεία Εθνάρχου Μακαρίου, όπου και οι σταθμοί φόρτισης διπλής εξόδου (2×22 kW) που τοποθετήθηκαν στο πλαίσιο ανάπτυξης του δικτύου υποδομών ηλεκτροκίνησης της Περιφέρειας Πελοποννήσου, κάνουμε μια πρώτη στάση ανεφοδιασμού στον 50άρη φορτιστή του ΣΕΑ Σπαθοβουνίου. Ό,τι και να λέμε, από το άγχος της αυτονομίας ακόμη δεν έχουμε ξεφύγει.

Φορτώνουμε γρήγορα, χωρίς να αξιοποιούμε τη δυνατότητα φόρτισης στα 130 kW του Ariya, τις 27,7 kWh που έχουμε κάψει ως εκεί, κάνουμε αθόρυβο πέρασμα (πλην ενός προειδοποιητικού ήχου που παράγει το Ariya στην όπισθεν) από την πολύβουη αρκαδική πρωτεύουσα και χαράζουμε πορεία σε διαδρομές με απίστευτα εύκολη -όπως αποδεικνύεται- πρόσβαση. Μέχρι την Τρίπολη και με ταχύτητα κοντά στα 130 χλμ./ώρα, η ένδειξη κατανάλωσης ήταν κολλημένη στις 24,8 kWh/100 χλμ. Με πιο ήπιο ρυθμό, χαράσσοντας έναν νοητό κύκλο με αφετηρία τη Μαντίνεια, όπου και ο Ναός της Αγίας Φωτεινής απέναντι από τον αρχαιολογικό χώρο, και τερματισμό στον ΣΕΑ της Νεστάνης (ξανά για ανεφοδιασμό), η κατανάλωση πέφτει στις 21 kWh/100 χλμ., αλλά όχι πιο κάτω.

Η διαδρομή μας προβλέπει πέρασμα από την επαρχιακή οδό Αγοριανής-Κορώνειας, με το Ariya να αποκαλύπτει μια κορυφαία ποιότητα κύλισης, όπως άλλωστε και νωρίτερα στην ΕΟ, την ίδια ώρα που η ροπή του το κάνει να δείχνει σαν μεγάλο ντίζελ καθώς ανηφορίζει στις ανατολικές πλαγιές του Μαίναλου, και περνάει από το Λεβίδι. Η «βόλτα» μέχρι το σπήλαιο της Κάψιας μοιάζει με μια «ανάσα δρόμο», όπου, πιέζοντας ή απλώς ρολάροντας, το ιαπωνικό crossover ταξιδεύει χαρακτηριστικά άνετα, αποδεικνύεται ευθύβολο και επιπλέον αδιάφορο στον άνεμο που εκείνες τις ημέρες έπνεε στην περιοχή.

Δείτε επίσης  Φόρμουλα 1: «Φρένο» της FIA στη βεντέτα Χάμιλτον - Φερστάπεν ενόψει Αμπου Ντάμπι

Ακόμα και στην έξτρα πίεση -για τις ανάγκες της φωτογράφισης-, η συμπεριφορά του είναι απολύτως προβλέψιμη, με μια υποψία υποστροφής στα κλειστά κομμάτια, που αμέσως μετατρέπεται σε ελάφρωμα της ουράς του, πριν τα ηλεκτρονικά επέμβουν για την άμεση σταθεροποίησή του. Το τιμόνι του είναι ακριβές, αλλά και μία ιδέα πιο αργό απ’ όσο θα ζητούσε κανείς σε γρήγορο ρυθμό με συνεχείς εναλλαγές κατεύθυνσης, ωστόσο δεν αξίζει μεγαλύτερης αναφοράς, ούτε και είναι αυτός ο προορισμός του Ariya.

Διάβασε επίσης: 36 ώρες στη Βαρκελώνη: Πού να πάτε, τι να δείτε;

Αν κάτι δε μας κάλυψε, αυτό έχει να κάνει με την κατανάλωση, που ακόμα και σε αστικές συνθήκες -στην καθημερινή μετακίνηση- θέλει συνειδητή και πολλή προσπάθεια για να πέσει κάτω από τις 19 kWh/100 χλμ., και αυτό μόνο επιλέγοντας το πρόγραμμα ECO (Normal και Sport τα άλλα), σε συνδυασμό και με το e–Pedal, που αξιοποιεί στο μέγιστο την ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση.

To Nissan Ariya έχει το εξής εντυπωσιακό χαρακτηριστικό: ενώ είναι -και φαίνεται- φουτουριστικό, κάνει τα πάντα σαν ένα παραδοσιακό μεσαίο SUV. Για την ακρίβεια, όχι σαν ένα οποιοδήποτε, αλλά σαν αυτά που κατατάσσονται ψηλά στην κατηγορία. Οι χώροι είναι δεδομένοι λόγω μεγέθους, και σε αυτούς έρχονται να προστεθούν η κορυφαία κύλιση, η αρτιότητα στην οδική του συμπεριφορά, η ευκολία στην καθημερινή του χρήση παρά τις διαστάσεις του και η συνολική άνεση που παρέχει σε επιβάτες και στον βασικό χρήστη, με την αυτονομία που πρακτικά κυμαίνεται στα 400 χλμ. να συμπεριλαμβάνεται σε αυτά.

Πρόκειται για αμιγώς ηλεκτρικό μεν, αλλά παραδοσιακό σε αξίες SUV, που αποδεικνύεται ως το πιο ήπιο μέχρι σήμερα σκαλοπάτι για τη μετάβαση από αυτά που γνωρίζουμε, στα αυτοκίνητα της επόμενης μέρας. Τουλάχιστον ως προς τα μεσαία SUV.

Πηγή