Η ανάπτυξη των αυτόματων κιβωτίων των αυτοκινήτων είναι ένας τομέας, όπου γίνονται μεγάλες επενδύσεις από τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Μάλιστα ο εξηλεκτρισμός της γκάμας των μοντελων αναβαθμίζει τον ρόλο των αυτόματων διατάξεων αλλαγής των σχέσεων καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξοπλίζονται μόνο με αυτόματα κιβώτια.
Η Peugeot, στη προσπάθεια της να ενισχύει την λειτουργικότητα και την άνεση που παρέχουν τα αυτόματα συστήματα αλλαγής σχέσεων, ανέπτυξε ένα νέο σύστημα για την χρήση του αυτόματου κιβωτίου. Τα Peugeot 208 και 2008 είναι πλέον εξοπλισμένα με έναν νέο κομψό μοχλό χειρισμού του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων που ενσωματωμένος στην κεντρική κονσόλα. Αυτή η εξέλιξη του ελέγχου μετάδοσης δεν αφορά μόνο τους κινητήρες εσωτερικής καύσης με αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων EAT8, αλλά και τους e-208 και e-2008 με 100% ηλεκτροκινητήρες.
Με αποδοτικό και μοντέρνο σχεδιασμό, το νέο χειριστήριο του κιβωτίου ταχυτήτων ελευθερώνει χώρο στην κεντρική κονσόλα. Η ενσωμάτωση ταιριάζει στο περιβάλλον του i-Cockpit 3D των 208 και 2008. Συνδυάζει σατέν χρώμιο, μαύρο «πιάνο» και ανθρακονήματα για το στήριγμα του καρπού. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται αποπνέουν ποιότητα. Το φινίρισμα καλύπτει υψηλά πρότυπα.
Για όλους τους κινητήρες, ηλεκτρικούς καθώς και κινητήρες εσωτερικής καύσης με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, αυτό το νέο χειριστήριο επιτρέπει την επιλογή των διαφορετικών τρόπων λειτουργίας: Όπισθεν (R), που χρησιμοποιείται για την εμπλοκή της όπισθεν. Neutral (N), τοποθετεί το όχημα στην ουδέτερη θέση. Drive (D), επιλέγει αυτόματα τις 8 σχέσεις μετάδοσης ανάλογα με το στυλ οδήγησης, το προφίλ του δρόμου και το φορτίο του οχήματος.
Δύο κουμπιά τηλεχειριστηρίου ολοκληρώνουν τις λειτουργίες:
Park (P), για να τη θέση στάθμευσης. Για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, το πάτημα του κουμπιού Manual (M) επιτρέπει την επιλογή χειροκίνητα την ταχύτητας που ενεργοποιείται χρησιμοποιώντας τα paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. Για ηλεκτρικούς κινητήρες, το κουμπί Brake (B) ενεργοποιεί την αναγεννητική πέδηση.
Όποια λειτουργία και αν επιλεγεί (R, N, D, P, M ή B) , ανάβει μια ενδεικτική λυχνία για να σηματοδοτήσει την ενεργοποίησή της. Ο οδηγός μπορεί επίσης να υπολογίζει σε μια υπενθύμιση της λειτουργίας που χρησιμοποιείται στον πίνακα οργάνων.
Όλες οι εκδόσεις 208 και 2008 που είναι εξοπλισμένες με αυτό το νέο χειριστήριο διαθέτουν το ηλεκτρικό χειρόφρενο, το οποίο συνδυάζει την εξοικονόμηση χώρου με την άνεση.
Αναγεννητικός έλεγχος πέδησης σε ηλεκτρικά μοντέλα e-208 και e-2008. Στο e-208 και το e-2008, τα δύο 100% ηλεκτρικά μοντέλα, το κουμπί M (Manual) αντικαθίσταται από ένα πάτημα B (Brake), το οποίο αυξάνει την ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση:
Εάν η λειτουργία B δεν είναι ενεργοποιημένη , η επιβράδυνση είναι μέτρια όταν το πόδι αφήνει το πεντάλ του γκαζιού. Η αίσθηση της επιβράδυνσης είναι κοντά σε αυτή ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Η επιβράδυνση αυξάνεται όταν είναι ενεργοποιημένο το “B” , η επιβράδυνση τονίζεται όταν αφήνετε το πεντάλ του γκαζιού, η ανάκτηση ενέργειας είναι επίσης μεγαλύτερη. Μια εξέλιξη στη λειτουργικότητα, η λειτουργία πέδησης (B) παραμένει ενεργή ακόμα και μετά από ένα πάτημα του μοχλού (χωρίς να σταματήσει ο κινητήρας): δεν χρειάζεται πλέον να το ενεργοποιήσει ο οδηγός ξανά κατά την επανεκκίνηση: παραμένει ενεργό και διατηρεί τις ρυθμίσεις του οδηγού σε μνήμη.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις