Νέο Renault Arkana: Γαλλική υπέρβαση στον σχεδιαστικό και οδηγικό τομέα

Νέο Renault Arkana: Γαλλική υπέρβαση στον σχεδιαστικό και οδηγικό τομέα

renault arkana 23untitled

Η Renault με το Arkana θέλει να κάνει την υπέρβαση, όχι μόνο στον σχεδιαστικό τομέα, αλλά και στον οδηγικό. Απευθύνεται κυρίως σε οικογενειάρχες οι οποίοι έχουν έντονες οδηγικές ανησυχίες και τους αρέσει να βάζουν αρκετή δόση περιπέτειας στην οδήγησή τους. Το νέο γαλλικό μοντέλο καταφέρνει να κεντρίζει το ενδιαφέρον όχι μόνο για τις δυνατότητές του, αλλά και για το κόστος κτήσης το οποίο είναι ιδιαίτερα προσιτό.

Με το Arkana οι Γάλλοι σχεδιαστές κατάφεραν να συνδυάσουν την SUV αισθητική με την επιθετική άποψη ενός κουπέ. Οι μεγάλες διαστάσεις (μήκος 4,56 μ., πλάτος 1,82 μ. και ύψος 1,57 μ.) προσφέρουν άνετους χώρους στο εσωτερικό, το οποίο μπορεί να φιλοξενήσει πέντε επιβάτες με υψηλά επίπεδα άνεσης. Βλέποντάς το για πρώτη φορά αντιλαμβάνεσαι αμέσως ότι είναι γαλλικό μοντέλο. Οι προβολείς έχουν χαρακτηριστικό σχήμα και αποτελούν σημείο αναφοράς του C-SUV μοντέλου και το καπό έχει αρκετά «νεύρα» που του προσδίδουν ένα πιο δυναμικό χαρακτήρα. Η πίσω κολώνα C είναι αρκετά χαμηλωμένη και είναι αυτή που δίνει την αίσθηση του κουπέ. Επίσης, στο πίσω μέρος η φωτεινή λωρίδα ανάμεσα στα φωτιστικά σώματα, είναι ένα ακόμα από τα εντυπωσιακά χαρακτηριστικά της εμφάνισης του αυτοκινήτου.

Οι οδηγικές δυνατότητές του στην πράξη αποδείχθηκαν πολλές. Κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής οδήγησης και για πάνω από 600 χιλιόμετρα, διαπιστώσαμε ότι τα καταφέρνει καλά στις χωμάτινες διαδρομές. Ανταποκρίθηκε στις απαιτήσεις με τον καλύτερο τρόπο και σε αυτό βοήθησε η αυξημένη απόσταση από το έδαφος που αγγίζει τα 20 εκατοστά. Αν και αρχικά το μοντέλο είχε σχεδιαστεί για την ρωσική αγορά, εντούτοις την τελευταία στιγμή οι Γάλλοι άλλαξαν γνώμη και το πρόσφεραν και στην ευρωπαϊκή αγορά. Αν κρίνουμε από τον τρόπο που αποσπά τα βλέμματα των περαστικών, η εμπορική επιτυχία θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη, καθώς μπορεί να ικανοποιήσει πλήρως τις απαιτήσεις των Ευρωπαίων οδηγών.

Δείτε επίσης  Κερδίζουν έδαφος τα αυτοκίνητα διπλού καυσίμου στην Ελλάδα

Αν και έχει σχήμα κουπέ, με την κολώνα C να βρίσκεται αρκετά χαμηλά, εντούτοις οι εσωτερικοί χώροι είναι αυξημένοι, καθώς υπάρχει αρκετός χώρος στα γόνατα και στο κεφάλι. Μεγάλος είναι και ο αποθηκευτικός χώρος που αγγίζει τα 513 λίτρα και ικανοποιεί τις ανάγκες μιας οικογένειας, ενώ αυτός μπορεί να φθάσει μέχρι τα 1296 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Από τα θετικά είναι και η πολύ καλή θέση οδήγησης, η οποία προσφέρει μεγάλη περιφερειακή οπτική. Επίσης, το σύστημα πολυμέσων με την οθόνη αφής, το ηλεκτρικό χειρόφρενο, η λειτουργία ασύρματης (επαγωγικής) φόρτισης του smartphone και οι έξυπνοι αποθηκευτικοί χώροι προσφέρουν αναβαθμισμένη εμπειρία οδήγησης. Οδηγός και συνοδηγός αντικρίζουν το γνώριμο ταμπλό που το έχουν συναντήσει στο Clio, με τα υλικά να είναι ποιοτικά και με καλή συναρμογή.

Το κρυφό χαρτί που το διαφοροποιεί σε μεγάλο βαθμό από τον ανταγωνισμό είναι το μηχανικό σύνολο, το οποίο αποτελείται από έναν turbo κινητήρα βενζίνης 1.3 λίτρων, ο οποίος δέχεται και μία μικρή (12V) ηλεκτρική υποβοήθηση. Αποδίδει 140 ίππους και 260 Nm ροπής, με τη κίνηση να μεταφέρεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου επτά σχέσεων. Η επιτάχυνση από την στάση μέχρι τα 100 χλμ/ώρα έρχεται σε 9,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 205 χλμ/ώρα. Η κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε κοντά στα 7,5 λίτρα για τα 100 χιλιόμετρα, που μπορεί να χαρακτηριστεί και χαμηλή.

Διαπιστώσαμε καλή ποιότητα κύλισης, με ανυπαρξία θορύβων ακόμη και στις υψηλές ταχύτητες, και πολιτισμένη συμπεριφορά της ανάρτησης η οποία αποτελείται από γόνατα Mac Pherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Η αλλαγή των ταχυτήτων είναι ανεπαίσθητη και υποδειγματική. Ακόμη και όταν το οδηγήσαμε σβέλτα, το τιμόνι ανταποκρίθηκε στις αυξημένες απαιτήσεις, τα φρένα έκαναν καλά τη δουλειά τους και τα συστήματα ασφαλείας ανέβασαν τα ποσοστά εμπιστοσύνης και της ασφάλειας.

Δείτε επίσης  Τα «πράσινα» Citroen της Χάλκης

Όταν έχεις στα χέρια σου ένα τέτοιο πολυεργαλείο, δεν έχεις πολλά αρνητικά στοιχεία. Ίσως το μοναδικό αρνητικό στοιχείο που εντοπίσαμε είναι η ελλιπής πληροφόρηση της οθόνης αφής. Η τιμή του Arkana, ακόμη και στη βασική έκδοση είναι πλούσια και χωρίς καμία έλλειψη. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας στοιχίζει 26.490 ευρώ, η οποία μπορεί να χαρακτηριστεί από τις πλέον ανταγωνιστικές της κατηγορίας.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Πηγή