Για τα περισσότερα οχήματα, η «μυρωδιά του νέου αυτοκινήτου» που πολλοί λατρεύουν, παραπέμπει σε ένα μίγμα πλαστικού και δερμάτινων υφασμάτων. Για τα αυτοκίνητα της Nissan μάλιστα υπάρχει ολόκληρη ομάδα ειδικών, οι οποίοι τελειοποιούν αυτή την τέλεια μυρωδιά του νέου αυτοκινήτου.
Συγκεκριμένα, οι προϋποθέσεις για τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, είναι πολυσύνθετες. Η Tori Keerl είναι μηχανικός επιστήμης υλικών στην Nissan και αναλύει την μυρωδιά όλων των εξαρτημάτων και υφασμάτων που συνθέτουν το εσωτερικό των αυτοκινήτων.
«Κάθε φορά που φέρνουμε ένα όχημα στην αγορά, πρέπει να ελέγξουμε την μυρωδιά του», εξηγεί η ίδια.
Κατά την διαδικασία ανάπτυξης ενός νέου μοντέλου, η Keerl και η ομάδα της μυρίζουν κάθε ξεχωριστό κομμάτι του αυτοκινήτου προτού ενταχθεί στο εσωτερικό, ώστε να διασφαλίσουν ότι η μυρωδιά είναι ευχάριστη, ή τουλάχιστον ήπια.
«Μετά, τα βάζουμε στο αυτοκίνητο. Καθόμαστε μέσα και διασφαλίζουμε ότι όσο καθόμαστε στην θέση του οδηγού και όσο βρίσκεστε στο πίσω κάθισμα, έχουμε αυτή την καλή μυρωδιά του νέου αυτοκινήτου», τονίζει η ίδια.
Μάλιστα, εξηγεί, ότι οι οσμές που εκλύονται στο μπροστινό κάθισμα μπορεί να είναι εντελώς διαφορετικές από αυτές στο πίσω. Αυτό προκύπτει από τα διαφορετικά υλικά που υπάρχουν μπροστά στον οδηγό και τον συνοδηγό, οι οποίοι φερειπείν βρίσκονται κοντά στο ταμπλό, σε αντίθεση με τους επιβάτες πίσω, οι οποίοι περικυκλώνονται από υφάσματα.
Παρότι η διαδικασία για την σύνθεση των υλικών είναι εξονυχιστική, μπορεί να προκύψουν εκπλήξεις με δυσάρεστες μυρωδιές. Στην περίπτωση αυτή, η ομάδα της Keerl ερευνά μυρίζοντας ξανά κυριολεκτικά κάθε υλικό μέσα στο αυτοκίνητο για να εντοπίσουν τον «ένοχο».
Συχνά τυχαίνει ο κατασκευαστής ενός συγκεκριμένου εξαρτήματος να έχει αλλάξει τον τρόπο παραγωγής του. Έτσι, η Keerl έρχεται σε επαφή με τον κατασκευαστή, ώστε να αναζητήσουν μία λύση.
Αξιοσημείωτο είναι ότι οι ειδικοί οφείλουν συχνά να περνούν τεστ οσμών στα τυφλά, ώστε να ξαναπάρουν την διαπίστευση του ειδικού. Προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η αίσθηση όσφρησής τους δεν έχει αλλάξει, κάτι που συμβαίνει με το χρόνο, οφείλουν να επανελέγξουν τις δυνατότητές τους, μυρίζοντας διαφορετικά υλικά, τα οποία και καλούνται να ταυτοποιήσουν επί τόπου.
Δεδομένου ότι οι διάφορες κουλτούρες έχουν και διαφορετικές προτιμήσεις στην μυρωδιά του αυτοκινήτου τους, η δουλειά της Keerl εστιάζει σε αυτοκίνητα που προορίζονται ιδίως για τους πελάτες της Βορείου Αμερικής. Αγοραστές στην Ευρώπη ή την Ασία ενδέχεται να προτιμούν κάτι διαφορετικό ή να μην τους αρέσει να έχουν οποιαδήποτε μυρωδιά στο αυτοκίνητό τους.
Πηγή: Money Review
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις