Τι πρέπει να προσέξουν οι οδηγοί που χρησιμοποιούν σχάρες ποδηλάτων

Τι πρέπει να προσέξουν οι οδηγοί που χρησιμοποιούν σχάρες ποδηλάτων

aftonikinito podilata ekdromi st

Η χρήση της σχάρας ποδηλάτου ουσιαστικά αλλάζει το κέντρο βάρους στο αυτοκίνητο, τα χαρακτηριστικά οδήγησης και την οδηγική εμπειρία.

Η επιστροφή στην καθημερινότητα, μετά τις καλοκαιρινές διακοπές, αυξάνει την επιθυμία πολλών να ασχοληθούν με αθλητικές δραστηριότητες που έχουν σχέση με το ποδήλατο. Η σχάρα ποδηλάτων σε αυτή την περίπτωση αποτελεί το σημαντικότερο αξεσουάρ για τη μετακίνηση με το αυτοκίνητο. Οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων μπορούν να επιλέξουν για τη μεταφορά του ποδηλάτου τους μεταξύ σχάρας οροφής, κοτσαδόρου ή πίσω πόρτας.

Η χρήση της σχάρας ποδηλάτου ουσιαστικά αλλάζει το κέντρο βάρους στο αυτοκίνητο, τα χαρακτηριστικά οδήγησης και την οδηγική εμπειρία. Επιπλέον το όχημα έχει υψηλότερη αντίσταση του αέρα και αυξάνει τα επίπεδα θορύβου. Η μέγιστη ταχύτητα που συνιστούν οι κατασκευαστές είναι συνήθως τα 130 χλμ./ώρα και δεν πρέπει να ξεπερνιέται σε καμία περίπτωση.

Μια σχάρα κυρίως στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου μπορεί να καλύψει τα πίσω φώτα του αυτοκινήτου. Μια δεύτερη σημαντική προσοχή πρέπει να δοθεί στην πινακίδα κυκλοφορίας, η οποία θα πρέπει να είναι ορατή και να μην καλύπτεται από τα ποδήλατα. Σε αυτή την περίπτωση χρειάζεται μεγάλη προσοχή από οδηγούς που χρησιμοποιούν τη σχάρα κοτσαδόρου.

Πάντα ο οδηγός θα πρέπει να γνωρίζει το μέγιστο επιτρεπτό βάρος που μπορεί να μεταφέρει με την σχάρα ποδηλάτου. Αυτές οι πληροφορίες βρίσκονται στα πιστοποιητικά εγγραφής των διαφόρων κατασκευαστών.

Η πιο γνωστή παραλλαγή είναι η σχάρα οροφής ποδηλάτου. Είναι προσαρτημένη στην υπάρχουσα ράγα οροφής και προσφέρουν άφθονο χώρο, ενώ δεν περιορίζει την ορατότητα. Τα μειονεκτήματα σε αυτή την περίπτωση είναι ότι το ποδήλατο θα πρέπει να ανυψωθεί στην οροφή, κάτι που απαιτεί μεγάλη προσπάθεια, ενώ τα αυτοκίνητα με ποδήλατα στην οροφή γίνονται πολύ ευάλωτα στους πλάγιους ανέμους. Παράλληλα θα πρέπει ο οδηγός να ελέγχει το μέγιστο επιτρεπτό ύψος για την διέλευσή του.

Δείτε επίσης  Η Michelin θα σταματήσει την παραγωγή σε αρκετά εργοστάσια στην Ευρώπη λόγω της ουκρανικής κρίσης

Από την άλλη, το μεγάλο μειονέκτημα της σχάρας της πίσω πόρτας είναι ότι υπάρχει χαμηλή χωρητικότητα φόρτωσης, ενώ αυτή δεν μπορεί να ανοίγει όσο είναι στη θέση της η σχάρα.

Οι ευρέως διαδεδομένες σχάρες κοτσαδόρου είναι πολύ δημοφιλείς λόγω του χαμηλού ύψους φόρτωσης. Τα μεταφερόμενα ποδήλατα προεξέχουν ελάχιστα και επομένως αυξάνουν ελάχιστα την αντίσταση του αέρα, ενώ δεν αλλάζουν τα χαρακτηριστικά οδήγησης. Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι ότι η κατανάλωση καυσίμου δεν αυξάνεται τόσο πολύ. Η φόρτωση και η εκφόρτωση είναι εύκολη, ενώ μπορούν να μεταφερθούν και βαριά ποδήλατα. Οι περισσότερες σχάρες κοτσαδόρου διαθέτουν επιπλέον φώτα φρένων και πίσω φώτα μαζί με φλας χωρίς να δημιουργούν επιπλέον προβλήματα κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Το σίγουρο είναι ότι ο οδηγός όποια σχάρα και αν χρησιμοποιεί πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός, κυρίως κατά τη διάρκεια της στάθμευσης. Καθοριστικοί παράγοντες είναι το βάρος των ποδηλάτων και η επιτρεπόμενη φέρουσα ικανότητα μεταφοράς, ενώ κάτοχοι να πρέπει να είναι σίγουροι ότι ο κατασκευαστής θα πρέπει να έχει πάρει την έγκριση τύπου από ανεξάρτητο οργανισμό δοκιμών και για την ασφαλή και απρόσκοπτη μεταφορά των ποδηλάτων.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πηγή