Δοκιμάζουμε το προσιτό VW Taigo 1.0 TSI 110 PS DSG

volkswagen ap

Αποτελεί μια διαφορετική πρόταση σε σχέση με το T-Roc και το T-Cross, καθώς διακρίνεται για τον κουπέ χαρακτήρα του,

Με δεδομένο ότι η SUV κατηγορία είναι αγαπημένη όχι μόνο των Ελλήνων, αλλά και των ευρωπαίων, η VW θέλησε να ενισχύσει την παρουσία της σε αυτήν με την παραγωγή ενός νέου και ξεχωριστού μοντέλου. Πρόκειται για το Taigo, που αποτελεί μια διαφορετική πρόταση σε σχέση με το T-Roc και το T-Cross, καθώς διακρίνεται για τον κουπέ χαρακτήρα του, ενώ σχεδιαστικά ακολουθεί όλες τις νέες τάσεις της αυτοκίνησης.

Το μοντέλο ουσιαστικά ήρθε όχι απλώς για να επεκτείνει την γκάμα των SUV της VW, αλλά για να προσφέρει μία εντελώς ξεχωριστή πρόταση. Με ιδιαίτερη σχεδίαση, με αρκετά μεγάλους για την κατηγορία χώρους και με καλή οδική συμπεριφορά καταφέρνει να μπει στο επίκεντρο των αναζητήσεων όλων αυτών που θέλουν να αποκτήσουν όχημα της κατηγορίας. Μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που είναι λίγο μεγαλύτερο σε μήκος από το T-Roc (4.266 έναντι 4.251 χιλιοστά), αλλά στενότερο από το T-Cross (1.757 έναντι 1.782 χιλιοστά). Έχει το μικρότερο ύψος, αλλά και το μικρότερο μεταξόνιο μεταξύ των τριών. Οι διαστάσεις είναι 4,26μ στο μήκος, 1,75μ στο πλάτος και 1,51μ στο ύψος, ενώ το μεταξόνιο είναι 2,55μ. με την απόσταση από το έδαφος να φθάνει τα 18,7 εκατοστά, κάτι που του δίνει την άνεση να κινηθεί σε χωμάτινες διαδρομές.

Η εξωτερική σχεδίαση αποτελεί μια ξεχωριστή πρόταση, καθώς διαθέτει μια ξεχωριστή σχεδιαστική φιλοσοφία με μικρές γυάλινες επιφάνειες και κεκλιμένη οροφή, που του προσφέρει καλή αεροδυναμική τιμή. Αξιολογώντας οπτικά το νέο μοντέλο διακρίνουμε ότι παρουσιάζει πολλές ομοιότητες με την οικογένεια I.D. Στο μπροστινό μέρος διακρίνεται το καπό με τέσσερις έντονες ακμές, ενώ τα φωτιστικά σώματα είναι LED φέροντας την τεχνολογία IQ Drive που συμβάλλει στον πρωτοποριακό και έξυπνο φωτισμό του δρόμου το βράδυ στρέφοντας τις δέσμες φωτός εκεί ακριβώς που χρειάζονται. Τα φωτιστικά σώματα ενώνονται μεταξύ τους με μια μπάρα που αποτελεί την υπογραφή του μοντέλου στο δρόμο. Πλάγια ξεχωρίζουν τα μαρσπιέ στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου, οι έντονες ακμές που του προσδίδουν έναν πιο σπορ χαρακτήρα, ενώ το ίδιο επιβλητικά είναι τα πίσω φωτιστικά που επίσης ενώνονται μεταξύ του με μια μπάρα.

Δείτε επίσης  Αυτοκίνητο: Τι πρέπει να προσέχουμε κατά τη διάρκεια οδήγησης στη βροχή

Συνεπακόλουθο της κουπέ αισθητικής είναι ότι επιβάλλονται κάποιοι περιορισμοί λόγω και της καμπύλης στο πίσω μέρος της οροφής που κατεβαίνει περισσότερο προς τα πίσω σε σχέση με τα δύο άλλα crossover της VW.Ο αποθηκευτικός χώρος είναι 440 λίτρα, έχει τη δυνατότητα διπλού πατώματος, από κάτω υπάρχει ρεζέρβα, ενώ με αναδιπλούμενα τα πίσω καθίσματα η χωρητικότητα αγγίζει τα 1.222 λίτρα.

Στην καμπίνα, οι χώροι για τα αντικείμενα είναι στις γνωστές θέσεις περιμετρικά από άλλα μοντέλα της εταιρείας. Μάλιστα αντιλαμβάνεσαι κατευθείαν ότι πρόκειται για ένα VW, καθώς οι ομοιότητες με το Polo είναι παραπάνω από εμφανείς. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός οκτώ ιντσών, ενώ η οθόνη του συστήματος infotainment παρέχει όλη την απαραίτητη πληροφόρηση στον οδηγό. Χαμηλά στην κεντρική κονσόλα και δίπλα στο κανονικό χειρόφρενο υπάρχουν αρκετοί χώροι και ποτηροθήκες.

Κάτω από το καπό έχουμε έναν χιλιάρη τούρμπο βενζινοκινητήρα που αποδίδει 110 ίππους (στη βασική του έκδοση εμφανίζεται με 95 ίππους) και 200Nm ροπής που εμφανίζει πολιτισμένη συμπεριφορά. Η ισχύς είναι γραμμική και προσφέρει αρκετή ροπή από τις χαμηλές στροφές. Ο κινητήρας συνεργάζεται άριστα με το αυτόματο κιβώτιου διπλού συμπλέκτη DSG επτά σχέσεων, ενώ οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές με 10,9″ για την επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα και τελική ταχύτητα που φτάνει τα 191 χλμ./ώρα. Ως προς τις καταναλώσεις κατά τη διάρκεια των 560 περίπου χιλιομέτρων, η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 7,3 λίτρα για τα 100 χιλιόμετρα, όταν οι κατασκευαστές δίνουν 5,9 λίτρα. Εκτός πόλης η κατανάλωση έπεσε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας στα 5,5 λίτρα/100χλμ.

Το Taigo είναι ένα πολύ ευχάριστο αυτοκίνητο. Προσφέρει άνεση και καταπίνει εύκολα και απροβλημάτιστα τα χιλιόμετρα, ενώ ο οδηγός αν θελήσει να εκμεταλλευτεί τους 110 ίππους μπορεί να επιλέξει το sport πρόγραμμα όπου αλλάζει η συμπεριφορά του κινητήρα και διευρύνεται το εύρος των στροφών του. Η θέση οδήγησης είναι ψηλή και προσφέρει καλή περιφερειακή οπτική, με το κάθισμα να στηρίζει σωστά και χωρίς να κουράζει το σώμα. Το τιμόνι κάνει καλά τη δουλειά του και έχει καλή οδηγική συμπεριφορά έχοντας στη διάθεσή του ο οδηγός την ομπρέλα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού της VW. Ένα από τα στοιχεία που προβληματίζει είναι ο περιορισμένος πίσω χώρος όπου για ενήλικες μεγάλου ύψους η οροφή θα δημιουργήσει πρόβλημα. Η τιμή κτήσης του μοντέλου της δοκιμής μας που ήταν η έκδοση style στοιχίζει 25.800 ευρώ, που μπορεί να θεωρηθεί ελκυστική για ένα τέτοιο αυτοκίνητο και για όλα αυτά που προσφέρει.

Δείτε επίσης  Το σχέδιο της αυτόνομης οδήγησης μπορεί να υλοποιηθεί στα Τρίκαλα

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πηγή