Του Άρη Γαλανόπουλου
Η νέα EQS, η ηλεκτρική ναυαρχίδα της Mercedes ξεχωρίζει από τον σχεδιασμό της, τις καινοτόμες τεχνολογίες που ενσωματώνει και τις ασύλληπτες επιδόσεις της. Διατίθεται σε δύο εκδόσεις, την EQS 450+ και την EQS 580 4MATIC+ με 333 έως 523 ίππους, ενώ ακολουθεί μία ακόμα πιο ισχυρή έκδοση, την οποία υπογράφει η AMG και η απόδοσή της αγγίζει τους 658 ίππους και τα 950 Nm (με δυνατότητα αναβάθμισης στα 1.020 Nm με το πρόγραμμα «Race Start»). Αναφορικά με τις «απλές» EQS, η μέγιστη ροπή είναι 568 Nm (στην EQS 450+) και 855 Nm (στην EQS 580 4MATIC+), προσφέροντας αυτονομία έως 770 χιλιόμετρα, ανάλογα με τον εξοπλισμό του οχήματος. Η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 210 χλμ./ώρα.
Ολα τα μοντέλα διαθέτουν ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης (eATS) στον πίσω άξονα, ενώ οι τετρακίνητες εκδόσεις 4MATIC+ εξοπλίζονται με δύο σύγχρονους, μόνιμα διεγερμένους ηλεκτροκινητήρες, έναν στον εμπρός και έναν στον πίσω άξονα.
Η EQS σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας γενιάς μπαταριών με σημαντικά υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα. Η μεγαλύτερη από τις δύο μπαταρίες είναι ισχύος 107,8 kWh, δηλαδή περίπου 26% ισχυρότερη από αυτήν της EQC. Το λογισμικό διαχείρισης μπαταριών που αναπτύχθηκε εσωτερικά από τη Mercedes-Benz επιτρέπει ενημερώσεις over-the-air (OTA), ώστε η διαχείριση ενέργειας της EQS να παραμένει πάντοτε ενημερωμένη, καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής της.
Η σχεδίαση του μοντέλου φέρει μια χαρακτηριστική σιλουέτα με κοντούς προβόλους και μεγάλη καμπύλη οροφής. Αυτός είναι και ο λόγος που σημειώνει ρεκόρ στην αεροδυναμική για αυτοκίνητα παραγωγής, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να είναι cd 0,20, συμβάλλοντας καθοριστικά στην αυξημένη αυτονομία και τη μείωση των αεροδυναμικών θορύβων. Σε ταχύτητα κάτω από 40 χλμ./ώρα (σε κυκλοφορία εντός πόλης) η EQS ψηλώνει κατά 25 χλστ., έτσι ώστε να περνάει απρόσκοπτα πάνω από τις εγκάρσιες κακοτεχνίες. Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται και τετραδιεύθυνση, με κύκλο στροφής έως και 10,9 μ.
Στο εσωτερικό βρίσκεται το σύμπλεγμα οθονών Hyperscreen, με τρεις οθόνες τεχνολογίας OLED, εκ των οποίων η 12,3 ιντσών είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η τεράστια 17,7 ιντσών είναι η κεντρική οθόνη αφής. Τέλος, την τριάδα συμπληρώνει ακόμα μία 12,3 ιντσών, η οποία βρίσκεται μπροστά από τον συνοδηγό. Ακόμα, οι επιβάτες απολαμβάνουν γενναιόδωρους χώρους τόσο για τα πόδια όσο και για το κεφάλι, ενώ ο χώρος αποσκευών ξεκινάει από τα 610 λίτρα και φτάνει τα 1.770. Η νέα, αμιγώς ηλεκτρική λιμουζίνα EQS θέτει νέα στάνταρ όχι μόνο στην πολυτέλεια αλλά και στην εξέλιξη της Mercedes-EQ, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για την εταιρεία. Θα ενθουσιάσει τόσο τον οδηγό όσο και τους επιβάτες της, συνδυάζοντας τεχνολογία, σχεδιασμό, λειτουργικότητα και συνδεσιμότητα, προσφέροντας σύγχρονη πολυτέλεια.
Η Mercedes EQS είναι διαθέσιμη στην ελληνική αγορά τόσο στη δικίνητη 450+ όσο και στην τετρακίνητη 580 4Matic, με την τιμή εκκίνησης τις 141.750 ευρώ.
Πηγή: skai.gr
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις