Επίσημο: Τέλος από το 2030 η πώληση αυτοκίνητων βενζίνης και diesel στην Ελλάδα
Για πρώτη φορά στην ιστορία η Ελλάδα επιβεβαιώνει ότι θα ακολουθήσει την υπόλοιπη Ευρώπη και θέτει πλέον στόχο πλήρους απαγόρευσης της πώλησης αυτοκινήτων με μοτέρ βενζίνης ή diesel το 2030. Σύμφωνα με όσα τόνισε ο ίδιος ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη σημερινή τακτική συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου, από το 2025 όλα τα νέα ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά και το 1/3 των ενοικιαζόμενων οχημάτων, θα πρέπει να είναι ή ηλεκτρικά ή οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων, ενώ από το 2030 θα σταματήσουν να πωλούνται νέα ΙΧ με κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζίνης και diesel).
Πιο συγκεκριμένα, ο πρωθυπουργός τόνισε: «Η πράσινη πολιτική για την οποία θα συζητήσουμε σήμερα αφορά και την καθημερινότητα. Αυτή θα γίνει καλύτερη διότι στα πλαίσια του κλιματικού νόμου αναλαμβάνουμε ορισμένες πολύ συγκεκριμένες δεσμεύσεις. Παραδείγματος χάρη, από το 2023 σε όλα τα νέα σπίτια που θα κατασκευάζονται θα απαγορεύεται η εγκατάσταση καυστήρων πετρελαίου εκεί που υπάρχει επαρκές δίκτυο φυσικού αερίου.
Από το 2025 όλα τα νέα ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά και το 1/3 των ενοικιαζόμενων οχημάτων, θα πρέπει να είναι ή ηλεκτρικά ή οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Από το 2030 θα απαγορεύεται η πώληση νέων ΙΧ με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ελλάδα
Ξέρω ότι οι στόχοι αυτοί είναι φιλόδοξοι, είναι όμως αναγκαίοι και με το σχέδιο το οποίο έχουμε στη διάθεσή μας μπορούν να γίνουν και ρεαλιστικοί. Είναι άλλωστε πρωτοβουλίες στις οποίες πλέον ανταποκρίνονται όλοι οι Έλληνες και πρώτα και πάνω απ’ όλα οι νέοι μας. Το αποδεικνύει, εξάλλου, η μεγάλη επιτυχία του προγράμματος «Εξοικονομώ», όπως και η γρήγορη μετατροπή των νησιών μας σε πράσινες, ενεργειακά αυτόνομες περιοχές.
Αύριο θα βρεθώ στη Χάλκη, θα έχω την ευκαιρία να εγκαινιάσω την πρωτοβουλία GR – eco islands, η οποία θα δείξει ένα υπόδειγμα μετάβασης των μικρών και ύστερα των μεγάλων νησιών μας στην πράσινη εποχή. Κάτι το οποίο σημαίνει όχι απλά καθαρότερο περιβάλλον αλλά και φθηνότερο ρεύμα για όλους.
Αυτή η πράσινη πολιτική, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αποτελεί και μία αναπτυξιακή πρόκληση των καιρών. Δεν είναι τυχαίο ότι σήμερα θα ολοκληρωθεί η Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου της ΔΕΗ, 1,35 δισ. ευρώ τα οποία έσπευσαν να προσφέρουν πάρα πολλοί σημαντικοί και αξιόπιστοι επενδυτές, σε μία εξαιρετικά ενθαρρυντική αποτίμηση. Με το Δημόσιο να εξακολουθεί να κρατά τον έλεγχο της εταιρείας, με την τιμή της μετοχής σήμερα στα 9 ευρώ όταν -θυμίζω- την παραλάβαμε στο 1 ευρώ και τη Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού στα όρια της χρεοκοπίας.
Βόμβα! Απαγόρευση πώλησης ΙΧ βενζίνης και diesel
Μία ισχυρή ΔΕΗ μπορεί να στηρίξει τους καταναλωτές στη δυσκολία την οποία αντιμετωπίζουμε σήμερα, απορροφώντας ένα μέρος των αυξήσεων των τιμών της ηλεκτρικής ενέργειας, θα γίνει ταυτόχρονα όμως και πρωταγωνιστής στην πράσινη μετάβαση και στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια. Η καθαρή ενέργεια, λοιπόν, μετατρέπεται σε νέο πεδίο της παγκόσμιας οικονομικής δραστηριότητας. Εκεί θα κινητοποιούνται στο εξής δημόσια και ιδιωτικά κεφάλαια, παράγοντας πλούτο και νέα απασχόληση. Και οι πιο έτοιμες χώρες για την πράσινη μετάβαση θα είναι και οι κερδισμένες του μέλλοντος».
Πλέον, μετά και τη δήλωση αυτή του Πρωθυπουργού, είναι ξεκάθαρο ότι και η Ελλάδα ακολουθεί πλέον αποκλειστικά το δρόμο της ηλεκτροκίνησης, με όλα τα οφέλη που προσφέρει αυτή όχι μόνο στην προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και στην καθημερινή οικονομία χρήσεως ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.