Στρατηγική μάρκετινγκ για e-shop
Πώς να πουλήσετε online; 3 προϋποθέσεις για μια επιτυχημένη στρατηγική μάρκετινγκ ενός καταστήματος ρούχων.
Ονειρεύεστε να ξεκινήσετε τη δική σας επιχείρηση στον τομέα του διαδικτυακού εμπορίου; Η σειρά άρθρων του MerchantPro “Πώς να πουλάτε στο διαδίκτυο;” θα σας προετοιμάσει για μια επιτυχημένη έναρξη με τις κατάλληλες συμβουλές για τις επιχειρήσεις και το μάρκετινγκ επιλέγοντας τα κατάλληλα πακέτα συνδρομής e-shop. Θα εξετάσουμε παραδείγματα ακμάζουσας επιχείρησης στους τομείς της μόδας, του αθλητισμού, της ηλεκτρολογίας, της ηλεκτρονικής, των οικιακών ειδών και άλλων.
Δες και το Συνδρομητικό SEO τιμές
Στη Ελλάδα, το 76,4% των διαδικτυακών πωλήσεων πηγαίνει σε καταστήματα μόδας και αθλητικών ειδών. Σε αυτό το άρθρο θα σας αποκαλύψουμε στρατηγικές μάρκετινγκ για περισσότερες πωλήσεις, απευθείας από τους ειδικούς του MerchantPro Hellas.
1. Εστιάστε κυρίως στο μάρκετινγκ κοινωνικών μέσων
Το 45% του πληθυσμού χρησιμοποιεί κοινωνικά δίκτυα στην καθημερινή του ζωή (έρευνα της Statista, 2019). Η πρακτική δείχνει ότι τα καταστήματα ειδών ένδυσης και αθλητικών ειδών επενδύουν περισσότερο στο Facebook και στο Instagram. Η προσοχή των καταναλωτών περιορίζεται σε 136 λεπτά την ημέρα, οπότε εφοδιαστείτε με δημιουργική ενέργεια, αναλυτική σκέψη και επιμονή.
Περιεχόμενο που δημιουργεί engagements στο Instagram
Το Facebook έχει πολλά πλεονεκτήματα: μεγαλύτερη ορατότητα για μηχανές αναζήτησης, δυνατότητα κατάταξης και αξιολόγησης, ευκολότερη επικοινωνία μεταξύ πελάτη και επιχείρησης. Οι επιτυχημένες μάρκες μόδας στοχεύουν σωστά το Facebook, αλλά καταβάλλουν περισσότερες προσπάθειες για τη διατήρηση ενός λογαριασμού Instagram. Η Nike είναι ο ηγέτης στο Instagram με 101 εκατομμύρια ακόλουθους, αλλά έχει σχεδόν εγκαταλείψει την υποστήριξη της σελίδας του Facebook.
Ένα από τα πλεονεκτήματα του Instagram είναι η υψηλή δέσμευση για οπτικό προσανατολισμένο περιεχόμενο. Ένας άλλος παράγοντας είναι η κυρίαρχη γενιά – οι millennials.
Lululemon Athletica
Η Lululemon είναι μια εταιρεία κατασκευαστής ρούχων γιόγκα από τον Καναδά με 3,4 εκατομμύρια followers στο Instagram. Η ιδέα πίσω από το περιεχόμενο τους στα κοινωνικά μέσα είναι παρόμοια με αυτήν της Nike. Το σύνθημα της Lululemon μπορεί να μην είναι το «Just do it», αλλά οι δημοσιεύσεις τους εμπνέουν τους ανθρώπους να δραστηριοποιούνται. Επιλέξαμε αυτό το παράδειγμα επειδή περιγράφει καλά τις κορυφαίες τάσεις και τα κορυφαία trends.
Η στρατηγική της μάρκας συνδυάζει ένα ισχυρό οπτικό μήνυμα, επηρεάζει το μάρκετινγκ και το περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες (UGC marketing)
Η εταιρεία έχει το δικό της hashtag #thesweatlife, το οποίο επιτρέπει στη Lululemon να προσεγγίζει πιο εύκολα τις αναρτήσεις των χρηστών. Το δικό της hashtag είναι ένα βασικό στοιχείο της στρατηγικής της UGC.
Θα παρατηρήσετε ότι τα βίντεο είναι η προτιμώμενη μορφή της Lululemon. Τα χορηγούμενα βίντεο Instagram λαμβάνουν 3 φορές περισσότερα σχόλια από τις χορηγούμενες φωτογραφίες. Και όταν πρόκειται για αθλητικά ρούχα ή παπούτσια, δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για να δείξετε δράση και κίνηση από ένα βίντεο.
Ένα σαφές παράδειγμα μιας εταιρείας που χρησιμοποιεί αναρτήσεις βίντεο είναι η Vans (@vans με 18,1 εκατομμύρια ακόλουθους). Τα βίντεο τους δείχνουν πιο συχνά skateboarders και ποδηλάτες με πάνινα παπούτσια Vans, καθώς και snowboarders με παπούτσια Vans Surf.
Fashion Nova
Το Fashion Nova είναι ένα διεθνές κατάστημα ειδών ένδυσης, που ιδρύθηκε το 2014 και λειτουργεί εντελώς διαδικτυακά. Ο κύριος λογαριασμός του στο Instagram έχει 19.6 εκατομμύρια ακόλουθους. Η μάρκα διαχειρίζεται δύο επιπλέον λογαριασμούς – μια σειρά ανδρικών ενδυμάτων και μια συλλογή γυναικείων ενδυμάτων μεγάλου μεγέθους.
Το περιεχόμενό τους δεν διαφέρει από αυτό της μέσης επιχείρησης – φωτογραφίες ρούχων με έλλειψη οπτικής αντίληψης και σχεδόν ανύπαρκτη περιγραφή. Ωστόσο, το 2018 η Fashion Nova κέρδισε ήδη 484,9 εκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις.
Η επιτυχία τους δεν οφείλεται στην ποιότητα των ρούχων τους ή στις δημοσιεύσεις τους στο Instagram. Η μάρκα βασίζεται στο μάρκετινγκ επιρροής για να προωθήσει το όνομα της. Το Fashion Nova συνεργάζεται με παγκοσμίου φήμης προσωπικότητες όπως η Kylie Jenner, η Kim Kardashian και η Cardi B, καθώς και με περισσότερα από 60 λιγότερο δημοφιλή ονόματα που βρίσκονται σε διαφορετικές χώρες και ηπείρους.
Αν και υπάρχουν περισσότερες εμβληματικές μάρκες από αυτή την άποψη, η Fashion Nova επικεντρώνεται σε ιστορίες στο Instagram. Το 60% των millennials παρακολουθεί και δημοσιεύει ιστορίες (VidMob). Το 36% των επωνυμιών χρησιμοποιούν ιστορίες για την προώθηση των προϊόντων τους (Klear). Οι ιστορίες παρέχουν απεριόριστες δυνατότητες – μπορείτε να μοιράζεστε αναρτήσεις με άλλους χρήστες, να ανεβάζετε σύντομα βίντεο και φωτογραφίες με gif, να εφαρμόζετε συνδέσμους σε προϊόντα και εξωτερικές σελίδες και να τα αποθηκεύετε όλα σε επισημάνσεις στην κορυφή του λογαριασμού σας.
1. Αφήστε το email μάρκετινγκ στο παρασκήνιο
Προσανατολίστε εκ νέου τη στρατηγική σας εάν σχεδιάζετε μια μεγάλη επένδυση στο email μάρκετινγκ. Δυστυχώς, τα μηνύματα κειμένου δεν είναι καθοριστικά στις επιχειρήσεις μόδας καθώς λείπουν οι φωτογραφίες, τα βίντεο, τα χρώματα και η διαδραστικότητα.
Το μάρκετινγκ μέσω email δεν είναι εντελώς άχρηστο, αλλά περιορίζεται σχεδόν μόνο σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για προωθήσεις, νέες συλλογές, λοταρίες ή παιχνίδια.
2. Αξιοποιήστε τις ευκαιρίες για διαφήμιση εκτός διαδικτύου
Έχει νόημα να καταβάλλετε προσπάθειες σε συναντήσεις θαυμαστών, φιλανθρωπικά ιδρύματα και άλλες εκδηλώσεις εκτός διαδικτύου; Ναι, επειδή η συμμετοχή σε διάφορες εκδηλώσεις φέρνει κοντά άτομα με παρόμοια ενδιαφέροντα και βοηθά στη δημιουργία κοινότητας θαυμαστών γύρω από την επωνυμία σας.
Θα δούμε ξανά το παράδειγμα της Lululemon. Καθώς οι λέξεις (ή οι φωτογραφίες) δεν επαρκούν για τους σκοπούς της μάρκας, υποστηρίζει εκδηλώσεις και πρωτοβουλίες που σχετίζονται με τη σωματική και ψυχική υγεία. Η μάρκα χορηγεί το συνέδριο MAKERS και διοργανώνει τον ετήσιο μαραθώνιο SeaWheeze.
Το Gymshark (@gymshark), ένα κατάστημα αθλητικών ειδών, προσφέρει τα προϊόντα του κυρίως μέσω διαδικτύου. Με ορισμένες εξαιρέσεις. Η μάρκα, με έδρα την Αγγλία, οργανώνει εμπόριο αναδυόμενων παραθύρων ή όπως είναι πιο διαδεδομένο pop-up Store καταστήματα σε διάφορες τοποθεσίες στην Ευρώπη και την Αμερική.
Δείτε μερικές από τις συμβουλές μας για το πώς μπορείτε να συγκεντρώσετε τους θαυμαστές σας:
Συμμετοχή σε θεματικά παζάρια
Pop-up Store
Φιλανθρωπικές δραστηριότητες (π.χ. μαζική δωρεά ρούχων)
Υποστήριξη κοινωφελών αιτιών προς το συμφέρον της επιχείρησης
Συμμετοχή σε διαλέξεις σε εκδηλώσεις για θέματα που σχετίζονται με επιχειρήσεις ή μόδα
Εάν έχετε φτάσει στο τέλος – ελπίζουμε ότι οι πληροφορίες μας ήταν χρήσιμες για εσάς. Θα χαρούμε να σας υποστηρίξουμε κοινοποιώντας αυτό το άρθρο για να βοηθήσετε να προσεγγίσει άλλους και επιχειρηματίες.
Η ομάδα της MerchantPro Hellas έχει φτιάξει 4 συνδρομητικά πακέτα e-shop (βασικό ΔΩΡΕΑΝ, Premium, VIP και εταιρικό) ώστε να καλύψει όλες της ανάγκες μιας online επιχείρησης και είναι πάντα έτοιμη να σας βοηθήσει και να σας καθοδηγήσει σε ότι χρειαστείτε από την δημιουργία του e-shop μέχρι και την επιτυχημένη στρατηγική για το marketing και την προώθηση του.
Αν χρειαστείτε οτιδήποτε απλά «χτυπήστε μας το κουδούνι, ΝΤΡΙΝ ΝΤΡΙΝ» σε οποιαδήποτε από τα ακόλουθα μέσα κοινωνικής δικτύωσης 😊
Για ότι άλλο χρειαστείτε μπορείτε να κάνετε
Like στην σελίδα μας στο Facebook: https://www.facebook.com/merchantproGR
Subscribe στο κανάλι μας στο YouTube https://www.youtube.com/MerchantProHellas
Follow στην σελίδα μας στο Twitter: https://twitter.com/MerchantproGR
Follow στην σελίδα μας στο LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/merchantpro-hellas
Join στην κοινότητα μας στο Reddit: https://www.reddit.com/r/MerchantProGR/