Γιατί οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποδίδουν τα μέγιστα στην Αθήνα;

Γιατί οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποδίδουν τα μέγιστα στην Αθήνα;

ilektriko aftokinito ilektrokinisi ape

Η Αθήνα είναι μία από τις τρεις πόλεις του κόσμου όπου η μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αποδίδει τα μέγιστα. Αυτό συμβαίνει επειδή οι μπαταρίες στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από περιβαλλοντικούς παράγοντες. Το κρύο μειώνει την απόδοση των μπαταριών, με την χωρητικότητά τους να μειώνεται αισθητά. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι περιβαλλοντολογικοί παράγοντες μπορούν να επηρεάσουν και να δημιουργήσουν μεγάλες αποκλείσεις που φθάνουν μέχρι και στο 25% στις μπαταρίες των υβριδικών plug-in αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Εθνικό Εργαστήριο του Αϊντάχο που είναι ένα από τα εθνικά εργαστήρια του Υπουργείου Ενέργειας των Ηνωμένων Πολιτειών διαπιστώθηκε πως η Αθήνα ανήκει στον χάρτη των πόλεων όπου τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παρουσιάζουν την μεγαλύτερη αυτονομία. Η έρευνα που πραγματοποίησε το εργαστήριο σε αρκετές πόλεις του κόσμου, έγινε με ένα Tesla Model 3, το οποίο οδηγήθηκε με τις ίδιες συνθήκες, με τον ίδιο συγκεκριμένο τρόπο και το ίδιο ποσοστό ενέργειας σε διάφορες πόλεις του πλανήτη.

Στην Αθήνα οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το μοντέλο διένυσε 351 χιλιόμετρα, αποκαλύπτοντας ότι οφείλεται καθαρά σε περιβαλλοντολογικούς παραμέτρους, αλλά και στη μέση θερμοκρασία της πόλης που είναι 17,5 C. Τα ίδια ακριβώς χιλιόμετρα διανύθηκαν και στο Λος Άντζελες, μια πολιτεία των ΗΠΑ που είχε 425.300 εγγεγραμμένους χρήστες ηλεκτρικών οχημάτων το προηγούμενο έτος, ενώ ακριβώς την ίδια χιλιομετρική απόσταση (351χλμ) κάλυψε το Tesla Model 3 και στο Σίδνεϋ, την μεγαλύτερη πόλη της Αυστραλίας όπου ο μέσος όρος της θερμοκρασίας βρίσκεται στους 18 C.

Tην πεντάδα με τις πόλεις που αξιοποιούν στο έπακρο έναν ηλεκτρικό κινητήρα συμπληρώνουν η πόλη του Μεξικού όπου το μοντέλο είχε αυτονομία 346 χιλιόμετρα και μέση θερμοκρασία στο έτος 16 °C, καθώς και η Λισαβόνα, όπου η αυτονομία ήταν 349 χιλιόμετρα.

Δείτε επίσης  Η ακτινογραφία της αυτοκίνησης στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Σήμερα στην ΕΕ υπάρχουν έντονες ανησυχίες σχετικά με τις εκπομπές των ρύπων από την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων και την χρήση τους. Έρευνα δείχνει ότι κατά τη διάρκεια της ζωής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου υπάρχει μείωση ρύπων σε σχέση με ένα κινητήρα ντίζελ.

Πολλές κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο βλέπουν τα ηλεκτρικά οχήματα ως την ευκαιρία να μειώσουν τους ρύπους και να πετύχουν τον στόχο καθαρού μηδενικού άνθρακα. Από τις ΗΠΑ μέχρι τη Μ. Βρετανία οι χώρες αρχίζουν να απαγορεύουν την κίνηση αυτοκινήτων με παλιά euro, υπέρ μιας ηλεκτρικής επανάστασης. Οι παγκόσμιοι ηγέτες ελπίζουν ότι αυτή η σημαντική αλλαγή στις μεταφορές θα βοηθήσει τον πλανήτη, σύμφωνα με τη Συμφωνία του Παρισιού.

Στην Ευρώπη οι οδικές μεταφορές ευθύνονται για το 1/5 των εκπομπών άνθρακα, με τα αυτοκίνητα να αποτελούν το σημαντικό μέρος του προβλήματος. Από την άλλη, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 43% σε ολόκληρο τον κόσμο το 2020, παρά την πανδημία, ενώ από φέτος περισσότερα 200 plug-in μοντέλα θα είναι διαθέσιμα να κυκλοφορήσουν στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Πηγή