Η νέα πολυτελής Mercedes-AMG SL ακολουθεί την ιστορία που έχει χαράξει αυτό το όνομα. Το σπορ μοντέλο με την κλασική υφασμάτινη οροφή και τον έντονο “ανοιχτό” χαρακτήρα ξεχωρίζει από τη διαμόρφωση 2+2 θέσεων, κάτι που είναι ιδιαίτερα εξυπηρετικό για καθημερινή χρήση ενώ η δύναμή του στο δρόμο ελέγχεται για πρώτη φορά με την πλήρως μεταβλητή τετρακίνηση AMG Performance 4MATIC+.
Κάτω από το καπό, ο κινητήρας με την υπογραφή AMG 4.0 λίτρων V8 biturbo, έχει ως αποτέλεσμα μια οδηγική εμπειρία υψηλών προδιαγραφών. Η SL γιορτάζει φέτος σημαντικά γενέθλια. Ακριβώς πριν από 70 χρόνια, ένα σπορ αυτοκίνητο είδε το φως της δημοσιότητας στη Στουτγάρδη και έγινε αμέσως θρύλος.
Με το αγωνιστικό σπορ αυτοκίνητο 300 SL (εσωτερική ονομασία W194), η μάρκα Mercedes-Benz απολάμβανε τη μία επιτυχία μετά την άλλη στις παγκόσμιες πίστες από το 1952 και μετά, με αποτέλεσμα το όνομα του μοντέλου SL να γίνει γρήγορα θρυλικό. Το επιτυχημένο αγωνιστικό αυτοκίνητο ακολούθησε το 1954 το σπορ αυτοκίνητο παραγωγής 300 SL (W198), το οποίο έγινε γνωστό ως «Gullwing» λόγω των ασυνήθιστων θυρών του που άνοιγαν θυμίζοντας φτερά γλάρου. Άλλα ορόσημα στην ιστορία του μοντέλου ήταν η «Παγόδα» (W113, 1963-1971), η αειθαλής R107 (1971-1989), η οποία κατασκευαζόταν για 18 χρόνια και ο διάδοχός της, η R129 (1989-1995).
Αυτή η παράδοση συνεχίζεται τώρα από την τελευταία γενιά της SL, που αναπτύχθηκε εντελώς ανεξάρτητα από τη Mercedes-AMG. Η έναρξη των πωλήσεων αφορά έναν κινητήρα biturbo V8 AMG 4,0 λίτρων που διατίθεται σε δύο επίπεδα απόδοσης. Οι κινητήρες συναρμολογούνται εξ ολοκλήρου στο χέρι στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Affalterbach σύμφωνα με την αρχή “One Man, One Engine”. Στο κορυφαίο μοντέλο, το SL 63 4MATIC+, το σύστημα μετάδοσης κίνησης αποδίδει 430 kW (585 ίππους) και παρέχει μέγιστη ροπή 800 Nm σε ένα ευρύ φάσμα στροφών από 2500 έως 4500 σ.α.λ. Η επιτάχυνση 0-100 km/h διαρκεί μόνο 3,6 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα είναι 315 km/h. Στην SL 55 4MATIC+, η μονάδα V8 αποδίδει 350 kW (476 hp) ισχύος και 700 Nm μέγιστης ροπής. Το σπριντ από στάση στα 100 km/h ολοκληρώνεται σε 3,9 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 295 km/h.
Για πρώτη φορά στη μακρά ιστορία της SL, τα μοντέλα V8 διαθέτουν στον βασικό τους εξοπλισμό ένα ενεργό σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα (HAL). Ανάλογα με την ταχύτητα, οι πίσω τροχοί στρίβουν είτε προς την αντίθετη κατεύθυνση (έως 100 km/h) είτε προς την ίδια κατεύθυνση (πάνω από 100 km/h) με τους μπροστινούς τροχούς. Έτσι, το σύστημα επιτρέπει τόσο την ευέλικτη όσο και τη σταθερή οδική συμπεριφορά.
Η SL 55 4MATIC+ διαθέτει στο βασικό της εξοπλισμό ζάντες ελαφρού κράματος 19 ιντσών AMG πολλαπλών ακτίνων, προαιρετικά σε ασημί ή μαύρο ματ. Η SL 63 4MATIC+ διαθέτει ζάντες ελαφρού κράματος 20 ιντσών AMG 5 διπλών ακτίνων. Η γκάμα των τροχών περιλαμβάνει συνολικά οκτώ διαφορετικές παραλλαγές, μεταξύ των οποίων δύο αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες επιλογές 20 ιντσών σε σχεδιασμό 5 διπλών ακτίνων ή πολλαπλών ακτίνων. Η γκάμα ολοκληρώνεται με ζάντες ελαφρού κράματος AMG 21 ιντσών σε σχέδιο 10 ακτίνων και σφυρήλατες ζάντες AMG 21 ιντσών σε σχέδιο 5 διπλών ακτίνων, και οι δύο σε δύο χρωματικές παραλλαγές.
Στην ελληνική αγορά, η νέα Mercedes-AMG SL ξεκινάει από τα 239.500 ευρώ, ενώ η ισχυρότερη εκδοχή της (SL 63 4MATIC+) φτάνει τα 275.500 ευρώ.
Επιμέλεια κειμένου
Άρης Γαλανόπουλος
Πηγή: skai.gr
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις