Οι πωλήσεις των αυτοκινήτων πόλης, αλλά και των μεγαλύτερων αυτοκινήτων, κυρίως SUV, γνωρίζουν αύξηση το τελευταίο χρονικό διάστημα στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπρόσωπων Αυτοκινήτου (ΣΕΑΑ). Έτσι τον προηγούμενο μήνα έπειτα από καιρό, γνώρισε μείωση η κατηγορία Β, η αγαπημένη εδώ και καιρό κατηγορία. Ωστόσο, αυτή εξακολουθεί να έχει τον πρώτο λόγο, με μερίδιο αγοράς 42,6% επί των συνολικών ταξινομήσεων τον Νοέμβριο από το 51,7% του αντίστοιχου περσινού μήνα
Κατά 3,6% αυξήθηκαν οι καταναλωτές που αποφάσισαν να κατευθυνθούν στη μικρή κατηγορία. Τα αυτοκίνητα πόλης συγκέντρωσαν το ενδιαφέρον γιατί η τιμή τους παραμένει χαμηλή, είναι ευέλικτα και μπορούν να κινηθούν με σβελτάδα μέσα στην πόλη. Άλλωστε το τελευταίο χρονικό διάστημα το μποτιλιάρισμα έχει φέρει στα όριά του όλους τους οδηγούς των μεγάλων πόλεων.
Αύξηση κατά 7,1% σημείωσαν οι καταναλωτές που επέλεξαν μεγαλύτερο αυτοκίνητο (κατά 3,1% επέλεξαν αυτοκίνητο της κατηγορίας C και 4% της κατηγορίας D) διεκδικώντας μεγαλύτερους χώρους, μεγαλύτερα και καλύτερα επίπεδα παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας, αλλά λιγότερους μήνες αναμονής.
Ως προς τις επιλογές τους, εξακολουθούν να καταλαμβάνουν την πρώτη θέση, παρά την πτώση 1,5%, τα βενζινοκίνητα οχήματα. Όμως διαφαίνεται μια στροφή προς τα υβριδικά οχήματα, που γνωρίζουν συνεχή άνοδο και καταφέρνουν να συγκεντρώνουν το 25,8%. Δηλαδή περίπου ένα στα τέσσερα αυτοκίνητα είναι υβριδικό, δείχνοντας με αυτό τον τρόπο την περιβαλλοντολογική συνείδηση του ελληνικού κοινού, αλλά και την σημασία που δίνει στην μείωση του κόστους χρήσης.
Ο χρονικός ορίζοντας που έχει δοθεί από τις περισσότερες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, αλλά και την ελληνική κυβέρνηση έχει επηρεάσει με μεγάλο βαθμό ως προς τις επιλογές το ελληνικό αγοραστικό κοινό που πλέον δεν επιλέγει πετρελαιοκίνητα οχήματα. Μόλις το 16,6% των πωληθέντων αυτοκινήτων ήταν πετρελαιοκίνητο, σε αντίθεση με αυτό που ίσχυε πριν από λίγα χρόνια, όταν συγκέντρωνε το μεγαλύτερο ενδιαφέρον των καταναλωτών.
Άξιο λόγου αποτελεί η μεγάλη αύξηση των πωλήσεων των αυτοκινήτων με υγραέριο, επιβραβεύοντας την επιλογή λίγων αυτοκινητοβιομηχανιών να επενδύουν σε αυτή την τεχνολογία (4%). Στην τελική τους απόφαση έπαιξε μεγάλο ρόλο το διεθνές «ράλι» τιμών του πετρελαίου και της βενζίνης όλο το προηγούμενο διάστημα, καθώς οι περισσότεροι θέλησαν να ρίξουν το καθημερινό κόστος μετακίνησης.
Τέλος, άνοδο των πωλήσεων συνεχίζουν να σημειώνουν τα ηλεκτροκίνητα και τα plug-in οχήματα τα οποία έχουν κάποια «ηλεκτρικά» χιλιόμετρα. Αυτό το ποσοστό αγγίζει το 11,7% των συνολικών πωλήσεων. Όλα αυτά όταν ακόμη οι υποδομές φόρτισης βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα και αποτελεί το σημαντικότερο πρόβλημα όλων όσοιθέλουν να περάσουν στην ηλεκτροκίνηση και δεν αποφασίζουν γιατί δεν διαθέτουν τις ανάλογες υποδομές. Το μερίδιο αγοράς της κατηγορίας στην Ελλάδα από την αρχή του έτους είναι 6,5%, όταν το αντίστοιχο μερίδιο στην Ευρώπη είναι στο 16,1%.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις